شناسهٔ خبر: 43670067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل اوقاف وامور خیریه آذربایجان شرقی:

وحدت مسلمانان لازمه مقابله با اهانت اسلام‌ستیزان است

حجت الاسلام حسینی بهترین راه مقابله با اهانت بی‌شرمانه‌ جهان غرب علیه چهره نورانی پیامبر اسلام را وحدت و یکپارچگی مسلمانان در سراسر دنیا دانست.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز ضمن محکوم کردن اظهارات کفرآلود رئیس دولت فرانسه، اسلام را کامل‌ترین دین دانست و اظهار داشت: اسلام راه سعادت و رستگاری بشریت را هموار کرده و انسان را به سرمنزل مقصود می‌رساند.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان آذربایجان شرقی گفت: اسلام دین آزادی و آزادگی است که برای انسان‌ها ارمغانی جز رستگاری و سعادت دربرندارد و آمده است تا انسان‌ها از یوغ و بردگی سلاطین و زورگویان عالم برهاند و مسلماً هم چنین آموزه‌هایی بر برای مستکبران و زورگویان عالم خوشایند نیست.
حجت الاسلام حسینی، گفت: این نخستین باری نیست که مستکبران عالم و دشمنان دین و دیانت، تلاش می‌کنند تا به نوعی انزجار خود را نسبت به ارزش‌های الهی نشان دهند و در طول تاریخ همواره فریب‌خوردگان شیاطین تلاش می‌کردند تا بر علیه ادیان الهی و دستورات خداوند اقداماتی را انجام دهند.
وی، اسلام را کامل‌ترین دین آسمانی توصیف کرد که برنامه کامل و جامعی برای تمام ابعاد زندگی بشری دارد و افزود: اسلام دین آزادی و آزادگی است که برای انسان‌ها ارمغانی جز رستگاری و سعادت دربرندارد و آمده است تا انسان‌ها از یوغ و بردگی سلاطین و زورگویان عالم برهاند و مسلماً هم چنین آموزه‌هایی بر برای مستکبران و زورگویان عالم خوشایند نیست لذا به هر طریقی که می‌توانند تلاش می‌کنند تا این نور خدا را خاموش کنند اما طبق وعده خداوند که فرمود «یُرِیدُونَ لِیطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ؛ می‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید». هرگز موفق به این کار نخواهند شد.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان گفت: اهانت رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام(ص) و همچنین حمایت‌های او از هتاکان به ارزش‌های اسلامی نشان‌دهنده مشی اسلام‌ستیزی و خوی استکباری این دولت و رفتارهای تبعیض‌آمیز و دوگانه مدعیان تمدن و لیبرال دموکراسی غرب است و قطعاً چنین اقدامات و اهانت‌هایی به‌هیچ عنوان قابل گذشت نیست.
وی گفت: امروز مکرون به بهانه آزادی بیان اجازه هر نوع بی‌احترامی را به ساحت مقدس آخرین فرستاده خدا، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) را در کشورش می‌دهد در حالی که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مسلمان در دنیا وجود دارد و این کار در حقیقت اهانت به این تعداد مسلمان در دنیاست و در کدام قاموس و قانونی اجازه داده شده است تا به افراد و اعتقادات و ارزش‌های آنان توهین شود و نام آن را هم آزادی بیان بگذارند در صورتی که در همین کشور فرانسه، هیچ‌کس اجازه سؤال پرسیدن در مورد افسانه جعلی هولوکاست را ندارد و پاسخ چنین کاری زندان است.
وی بهترین راه مقابله با چنین اقدامات بی‌شرمانه‌ جهان غرب را وحدت و یکپارچگی مسلمانان در سراسر دنیا دانست و گفت: امت اسلام باید در مقابل چنین اهانت‌ها و توهین‌هایی مواضع یکسان و متحدی بگیرند تا دیگر کسی جرأت اهانت به مقدسات اسلامی را نداشته باشد، چنانچه پیش از این نیز رهبر معظم انقلاب هشدار داده بودند که جهان غرب با این اهانت‌هایی که هر از گاهی انجام می‌دهند، در حال سنجش میزان حساسیت مسلمانان نسبت به ارزش‌ها و مقدساتشان است.
حسینی گفت: هفته وحدت بهترین فرصت برای افزایش وحدت و هم‌افزایی مسلمانان جهان با یکدیگر به خصوص در این شرایط است و باید تلاش کنیم تا صدای تمام مسلمانان در محکومیت چنین اقداماتی به گوش جهانیان برسد.
مدیر کل اوقاف وامور خیریه آذربایجان شرقی گفت: قطعاً اگر تمام امت اسلام در این راه با یکدیگر متحد شوند، نه تنها فرانسه بلکه دیگر هیچ مستکبری در عالم به خود اجازه و جرأت جسارت به ساحت مقدس پیامبر مهربانی‌ها و مقدسات اسلامی را نمی‌دهد.

پایان پیام/699

نظر شما