شناسهٔ خبر: 43669325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ورزش و تربیت جسمانی دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین ارکان سند تحول بنیادین

ابراهیم شریفی

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان از افتتاح شانزدهمین زمین چمن آموزش‌وپرورش استان با هدف توزیع عادلانه امکانات و توسعه زیرساخت‌های ورزشی خبر داد.

صاحب‌خبر -

علیرضا نخعی در هفته پدافند غیرعامل با حضور در مجتمع خیام خرم‌آباد و بازدید از زمین چمن مصنوعی این مجموعه که امروز ۱۰ آبان‌ماه صورت گرفت، با اشاره به توجه ویژه به تربیت جسمانی در سند تحول بنیادین که بر سایر تربیت‌ها نیز تأثیرگذار است، اظهار کرد: شانزدهمین زمین چمن آموزش‌وپرورش استان در محله پشت بازار خرم‌آباد با اعتبار ۱۱۳ میلیون تومان احداث شد که در وقت خودش به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: ۱۱۷ مجموعه ورزشی فعال وجود دارد که در خدمت دانش‌آموزان است و ۱۷ مجموعه در دست احداث داریم که با توجه به نیاز دانش آموزان تلاش می‌شود زمینه بهتری برای فعالیت‌های هدفمند جسمانی دانش آموزان فراهم شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای، حیاط پویا و ... باهدف ایجاد نشاط و سلامت در دانش آموزان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ایام خانه‌نشینی کرونا فعالیت‌های ورزشی حضوری نداریم، برنامه «قهرمان خانه» از جمله طرح‌های ورزشی بود که تحرک و پویایی بیشتری در زمینه جسمانی و تربیت‌بدنی در دانش آموزان ایجاد کرده و دانش آموزان از طریق فضای مجازی و بهره‌گیری از الگوهای مناسبی از فعالیت‌های بدنی می‌توانند از این فرصت‌ها استفاده کنند تا به دلیل خانه‌نشینی مشکلاتی برای آن‌ها ازنظر سلامت جسمانی ایجاد نشود.

نخعی با تأکید بر نگاه متعالی و همه جانبه به تعلیم و تربیت، اضافه کرد: رسالت آموزش‌وپرورش فقط موضوع درسی نیست بلکه باید بعد پرورشی و تربیت‌بدنی دانش آموزان نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش لرستان نیز گفت: با توجه به توزیع متوازن امکانات ورزشی در سطح استان و بالاخص مناطق محروم این مجموعه ظرفیت خوبی برای توسعه ورزش جوانان این منطقه بوده که در حاشیه شهر خرم‌آباد با رویکرد توجه و حمایت ورزش و استعدادیابی ساخته شد که این فضای ورزشی در ابعاد ۴۰×۲۰ با مساحت ۸۰۰ مترمربع است.

انتهای پیام

نظر شما