شناسهٔ خبر: 43669008 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

حاجی بابایی مطرح کرد؛

قانون استخدام ایثارگران شامل چه گروههایی می شود؟

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: آن دسته از ایثارگران که در حال حاضر بصورت شرکتی، قرارداد کار معین و پیمانی در دستگاههای دولتی اشتغال دارند، مشمول قانون استخدام ایثارگران هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش الف حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالات خبرنگاران مبنی بر این که قانون اخیر مجلس مبنی بر استخدام ایثارگران شامل چه گروههایی می شود، گفت، آن دسته از ایثارگران که در حال حاضر بصورت شرکتی، قرارداد کار معین و  پیمانی در دستگاههای دولتی اشتغال دارند، مشمول قانون استخدام ایثارگران هستند.

وی افزود: خانواده های شهدا، اعم از فرزند، همسر، خواهر و برادر شهید، جانبازان و فرزندان آنها، با هر درصدی که جانبازی به آنها تعلق گرفته است، هم مشمول این قانون می شوند.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رزمندگان وفرزندان رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقه حضور در میدانهای دفاع مقدس را دارند،آزادگان و فرزندان آزادگانی که بیش از یک سال سابقه اسارت دارند، نیز در این قانون جای دارند.

وی تاکید کرد: ایثارگران شاغلی که تا  ۹۵/۱۲/۲۹ به صورت شرکتی، قراردادکار معین وپیمانی در دستگاههای دولتی اشتغال داشته اند، در گروههای یاد شده مشمول قانون استخدام ایثارگران هستند.

لازم به ذکر است هفته گذشته استفساریه استخدام ایثارگران به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید و براساس این قانون دولت مکلف به تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاههای دولتی شده است.

نظر شما