شناسهٔ خبر: 43668974 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جاعلان کارت های بانکی دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری جاعلان 288 قطعه کارت بانکی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار سید محمود میرفیضی اظهارداشت: فضای سایبر به جهت فرصت هایی که ایجاد کرده است همواره مورد توجه مجرمان و کلاهبرداران بوده و با شیوه های مختلف دارایی های مردم را به یغما می برند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری 2 متهم توسط پلیس فتا بیان داشت:این متهمان با اجاره یک باب مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی در یکی از خیابان های پر تردد شهر قم  و با تهیه و نصب دستگاه اسکیمر ، پس از خرید مشتریان در یک فرصت مناسب ، کارت های بانکی آن ها را کپی و با شیوه های خاصی اطلاعات کارت ها را بر روی کارت های خام منتقل می کردند.

سردار میرفیضی با اشاره به اینکه متهمان حدودا 25 و 30 ساله هستند و یکی از آنها ساکن قم و سابقه دار و همدست وی اهل یکی از استان های غرب کشور است،افزود: این افراد پس از کپی کردن 288 قطعه کارت مربوط به همین تعداد مشتری قصد داشتند صبح روز دستگیری مغازه را تخلیه و با خرید های مختلف از جمله ، خرید از طلافروشی ها، متواری شوند.

او گفت: متهمان با سرعت عمل و اشراف اطلاعاتی دقیق ماموران پلیس فتای قم، قبل از تکمیل فرآیند جرم و خالی کردن حساب های بانکی مردم، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان قم برای جلوگیری از این شیوه مجرمانه توصیه کرد:کسبه بایستی دستگاه کارت خوان را در اختیار مشتری ها قرار دهند تا خود مشتریان پس از خرید، کارت کشیده و رمزشان را وارد کنند.

سردار میرفیضی به شهروندان نیز توصیه کرد که تحت هیچ شرایطی کارت بانکی خود را در اختیار فروشنده قرار نداده و رمز را خود شخصا وارد کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما