شناسهٔ خبر: 43668798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

استاندار قزوین:

فعالیت اقتصادی معادن مجوز تخریب محیط زیست نیست

قزوین- استاندار قزوین گفت: اگرچه معادن فعالیت اقتصادی خوبی برای استان دارند اما این به معنای ارائه مجوز برای تخریب محیط زیست، منابع طبیعی و راه های روستایی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، هدایت الله جمالی پور بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای معادن استان قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: اضافه بار ماشین های سنگین معادن تاکنون آسیب های زیادی به راه های روستایی استان وارد کرده است که با تذکرهای داده شده و برگزاری جلسات مختلف با معدن داران هنوز این مشکل پابرجاست.

وی بیان کرد: باید توجه داشت  فعالیت معادن در کنار بار اقتصادی و اشتغالزایی مناسبی که برای استان به همراه دارد نباید آسیب زایی برای محیط زیست، منابع طبیعی و راه های روستایی داشته باشد و از این رو مسئولین استانی با جدیت باید بر این بخش نظارت کنند.

استاندار قزوین گفت: بر اساس قانون یک درصد از فروش معادن برای مرمت و بازسازی راه های روستایی در نظر گرفته شده است که با توجه به میزان خسارت معادن به راه های روستایی این میزان خسارت ناکافی است.

جمالی پور عنوان کرد: بر اساس استانداردها در صورت مشاهده اضافه بارمعادن و سه باز تذکر ناچار به تعطیلی معدن خواهیم بود.

وی گفت:  همچنین مجوز معادنی که فعالیت خود را آغاز نکرده اند ابطال می شود تا فرصت برای فعالیت معدنی سایر متقاضیان فراهم شود.

استاندار قزوین تاکید کرد: فعالیت معدن پیغمبر کوه آبیک نیز متوقف شده است و پس از این از این منطقه به عنوان یک سایت گردشگری استفاده خواهد شد

الزام معادن به پرداخت خسارت راه ها میتواند به ترمیم راه های روستایی منجر شود

روح الله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه با اشاره به لزوم پرداخت خسارت اضافه بار معادن بیان کرد: بسیاری از راه های روستایی استان قزوین به دلیل تردد ماشین آلات معادن دچار تخریب شده است که با الزام معادن به پرداخت این خسارات میتوانیم بسیاری از این راه ها را ترمیم کنیم.

وی گفت: ترمیم راه های روستایی امروز به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت ها از سوی مردم این مناطق مطرح است و نیاز است تا مسئله دریافت خسارت به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم بوئین زهرا عنوان کرد: مجلس برای رفع قوانین مزاحم پای کار آمده است و تلاش میکنیم تا مشکلات معدن داران و نواقص قانونی موجود در این حوزه را رفع کند.

نظر شما