شناسهٔ خبر: 43668534 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس شورای اخوت افغانستان: امت اسلام تنها در سایه وحدت مقتدر می شود

تهران - ایرنا - مولوی حبیب الله حسام رییس شورای اخوت اسلامی افغانستان گفت: امت اسلامی به اقتدار و قدرت مادی نیاز دارد و رسیدن به قدرت مادی تنها در سایه وحدت ممکن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مولوی حسام شنبه شب در "وبینار" منطقه ای جمهوری اسلامی افغانستان با موضوع ظرفیت‌های راهبردی جهان اسلام در مواجهه با مصائب سخن می گفت، افزود: دین اسلام از مسلمین وحدت و برادری را ‌طلب می کند و تا زمانی که امت اسلامی مطابق خواست قران کریم به یک امت واحد تبدیل نشود به هیچ مقصدی نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه امت اسلامی از درون با فتنه‌های نفاق و کشمکش روبرو است، گفت: دشمنان اسلام راه پیروزی را  در نفاق دنیای اسلام جستجو می‌کنند و نفاق نیز فرصت شکست امت اسلامی را به دشمن می‌دهد بنابراین امت اسلامی به اقتدار و قدرت مادی نیاز دارد و رسیدن به قدرت مادی و معنوی تنها در سایه وحدت ممکن است زیرا با وحدت منافع اسلام محفوظ می‌ماند و از مسلمانان مظلوم در جهان دفاع می‌شود.

رییس شورای اخوت اسلامی افغانستان تصریح کرد: هدف بعثت و رسالت پیامبر(ص)، وحدت خواهی امت اسلامی است و اگر برخلاف نبی اکرم گام بر داریم، به نفع دشمنان خدا و رسول کار می‌کنیم . 

مولوی خداداد صالح رییس شورای علمای حوزه غرب افغانستان نیز در "وبینار" منطقه ای جمهوری اسلامی افغانستان با موضوع ظرفیت‌های راهبردی جهان اسلام در مواجهه با مصائب که به مناسبت هفته وحدت و به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در شرایطی که امروز اسلام قرار دارد از هر طرف  علیه اسلام توطئه می شود .

وی با بیان اینکه امروز در اکثریت مطلق ممالک اسلامی جنگ، خونریزی و فساد وجود دارد، افزود: فرهنگ‌های غلط و ناروای بیگانه که خلاف اسلام و منشور ملل متحد است در حال اشاعه بین مسلمانان است که این امر سبب از بین بردن مسلمانان و یا ضعیف شدن آنان می‌شود.

مولوی صالح گفت: اتحاد و پرهیز از تفرقه از دستورات صریح خداوند است و اگر به این دستور الهی عمل کنیم دشمنان مأیوس می‌شوند و اگر مسلمانان جهان حول محور لا اله الا الله وحدت داشته باشند هیچ بیگانه‌ای نمی‌تواند کاری علیه آنان انجام دهد.

وی با بیان اینکه ما تحت تأثیر تبلیغات سوء دشمنان قرار گرفته‌ایم، افزود: اسلام مرز ندارد و این مرزهای خاکی اعتبار ندارد بلکه اسلام یکی است و اختلافات مذهبی از توطئه‌های دشمنان است.

وی افزود: باید آنچه تمام جهان اسلام روی آن اتفاق دارند را پر رنگ کنیم و پیامبر(ص) فرمودند که بر شما واجب است خود را با جماعت مسلمانان همراه کنید. بنابراین واجب است که مسلمانان با هم دست وحدت بدهند و تفاوت‌ها سبب اختلاف نشود.

سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از پنجشنبه مصادف با ۱۲ ربیع الاول به صورت مجازی آغاز به کار کرد و قرار است طی پنج روز تا دوشنبه بیش از ۱۶۷ شخصیت برجسته جهان اسلام از ۴۷ کشور و  همچنین ۱۲۰ سخنران داخلی به صورت "وبیناری" پیرامون موضوع های کنفرانس به ویژه همکاری های اسلامی در مواجهه با مصایب و بلایا با رویکرد کرونا سخنرانی کنند.

نظر شما