شناسهٔ خبر: 43668504 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

دیدگاه امام جمعه اهل سنت کرمانشاه درباره راه‌های رفع بلاء و مصائب

عبدالرحمن مرادی با ارائه راه‌کار‌هایی برای رفع بلایا گفت: از جمله این راه‌کار‌ها تجدید ایمان و تقوا است، اگر تقوا داشته باشیم در‌های رحمت گشوده می‌شود. راه دوم طلب استغفار و بخشش است. راه سوم اعتراف به گناهان و راه چهارم نیز انجام تسبیح و حمد الهی است. انسان با دعا کردن ارزش و قیمت پیدا می‌کند و خود را کوچک دیده و بزرگی را به خداوند نسبت می‌دهد. کارشناسان وکیل‌آنلاین درباره تکلیف مالکیت در آپارتمانها از حیث مشاع بودن یا اختصاصی بودن ملک توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان-طبق اعلام ستاد خبری سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ماموستا عبدالرحمن مرادی امام جمعه اهل‌سنت کرمانشاه در وبینار «نقش دانشمندان و نخبگان مسلمان در مواجهه با بلایا و مصائب» با اشاره به اینکه یکی از سوالاتی که در راستای وجود ویروس کرونا مطرح می‌شود، این است که آیا این ویروس عذاب یا امتحان الهی است؟ گفت: بررسی این دیدگاه‌ها متفاوت است، برای مومنین مشکلات بخشی از امتحان الهی است، خداوند اگر انسان را به حال خود رها کند، سرکش می‌شود و در آیات قرآنی آمده است که خداوند انسان را همواره با ابزار‌های متفاوت امتحان می‌کند تا از این طریق صابرین مشخص شوند.

وی ادامه داد: این ویروس یک امتحان الهی برای انسان‌ها است. شاید ما این امتحان را سخت و عذاب‌آور بینیم، اما اینگونه امتحانات برای ارتقا درجه مومنین است. تمام دانشمندان تلاش کردند، اما به جایی نرسیدند و این درسی بود که انسان متوجه شود تا چه اندازه ناتوان است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تاکید کرد: ویروس کرونا انسان مغرور را مایوس کرد و باعث شد تا سرکشی‌اش محدود شود. در آیات قرآنی وارده شده است که این اعمال گا‌ها نتیجه سوء رفتار‌های انسان است که به او برمی‌گردد.

عبدالرحمن مرادی با ارائه راه‌کار‌هایی برای رفع بلایا گفت: از جمله این راه‌کار‌ها تجدید ایمان و تقوا است. اگر تقوا داشته باشیم، درب‌های رحمت گشود می‌شود. راه دوم طلب استغفار و بخشش است، راه سوم اعتراف به گناهان و راه چهارم نیز انجام تسبیح و حمد الهی است. انسان با دعا کردن ارزش و قیمت پیدا می‌کند و خود را کوچک دیده و بزرگی را به خداوند نسبت می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما