شناسهٔ خبر: 43668488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار:

پروژه‌های زیرساختی سیستان و بلوچستان با جدیت بیشتری دنبال شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تعطیلی پروژه‌های ملی و استانی مربوط به زیرساخت‌های این استان در بخش‌های دولتی و خصوصی باید زنگ خطر برای ما باشد و باید با جدیت بیشتری این پروژه‌ها پیگیری و دنبال شود.                     

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا احمدعلی موهبتی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان اظهارکرد: با وجود همه گرفتاری‌ها در حوزه بودجه‌ای با پیگیری‌های خوب در این استان و هماهنگی موجود میان مدیران شرایطی فراهم شده که امید را در مردم و مجموعه بخش خصوصی نقش آفرین در حوزه اقتصاد مقاومتی ایجاد کرده است.                                             

وی بیان کرد: از سال ۹۳ موضوع نیروگاه بادی میل نادر در شهرستان نیمروز مطرح و در سال ۹۷ و  ۹۸با اقدامات انجام شده نخستین توربین بادی در این منطقه نصب شد.

استاندار گفت: امید می‌رود بعد از راه‌اندازی کامل نیروگاه بادی میل نادر شاهد هجوم سرمایه‌گذاران باشیم همچنان که در بخش‌های دیگر فعالیت خوبی در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها فراهم شده است.

وی افزود: این مهم قطعا انگیزه‌ای است برای کمک به پروژه‌های تولیدی  که برای کشور عزت آفرین خواهد بود.

موهبتی ادامه داد: بخش صنعتی سیستان و بلوچستان نیز در حوزه پروژه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی غرورآفرین خواهد بود زیرا پروژه‌های تعطیل مجددا راه افتاده و در ادامه نیز باید این کار انجام شود.

وی افزود: یک جنبه و یک سو نباید به سمت یک بخش برویم و در توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان نیاز به توسعه همه جانبه و متوازن است.

استاندار گفت: بخشی از پروژهایی که در این استان معطل مانده و گاه گاهی تند و کند می‌شود نیز باید به صورت مستمر پیگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: باید همگان دست به دست هم دهیم تا سالجاری را که سال دشوار مالی با توجه به شرایطی که در مباحث جهانی مطرح است به خوبی پشت سر بگذاریم.

موهبتی اظهارداشت: باید در برنامه ۱۴۰۰ و برنامه هفتم توسعه نقش‌آفرین باشیم تا آیندگانی که به اینجا آمده و کار را دنبال می‌کنند آسوده خاطر باشند.

وی بیان کرد: همچنین باید سهم سیستان و بلوچستان از بودجه ملی، اعتبارات و سایر مباحث بودجه‌ای به اندازه کافی باشد تا نگرانی عمده این باشد که ظرفیت جذب وجود ندارد نه اینکه اعتبار نیست. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: هر استان مجوز معرفی ۳۰ پروژه برای اقتصاد مقاومتی را دارد که با توجه پیگیری‌های انجام شده ما موفق شدیم ۴۴پروژه را برای این استان تعریف کنیم. 

مهرداد عرب افزود: در یک جمع‌بندی کلی پروژه‌های امسال اقتصاد مقاومتی۱۲ پروژه به بخش کشاورزی و شیلات، ۱۲پروژه به حوزه زیربنایی و حمل و نقل، ۱۰پروژه در حوزه آب، چهار پروژه در حوزه  صنعت و معدن، سه پروژه در حوزه صنایع دستی و گردشگری، ۲ پروژه حوزه انرژی و یک پروژه در حوزه فناوری است. 

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان جزو چهار استان اول کشور است که تفاهم‌نامه «جهش تولید»در تیر سالجاری مبادله شده و در قالب این تفاهم‌نامه ۳۷ پروژه «جهش تولید» برای استان تعریف شده است.

انتهای پیام

نظر شما