شناسهٔ خبر: 43668190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رشد ۳۵ درصدی توزیع اعتبارات در گیلان؛ مدیران اجرایی از فعالان بخش خصوصی حمایت کنند

گروه استان‌ها- استاندار گیلان با اشاره به رشد ۳۵ درصدی توزیع اعتبارات در گیلان گفت: حمایت از واحدهای تولیدی و فعالان بخش خصوصی در سال جهش تولید باید مورد توجه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان بخش عمده‌ای از درآمدهای استان را از محل وصول مالیات عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای پیشگیری از فرار مالیاتی و اجرای برنامه‌های قانونی دولت با همکاری مجلس، نباید به واحدهای تولید فشاری وارد شود.

استاندار گیلان مطالعات انجام شده مربوط به 308 روستا در اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای استان که با مشارکت جوامع محلی انجام شده‌ را صحیح‌ترین داده در این حوزه عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به دقت مطالعات مذکور باید حمایت و پشتیبانی لازم در اجرای آن لحاظ شود و شهرستان کمترتوسعه‌یافته شفت نیز در اولویت باشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تصمیمات جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را در توسعه و شکوفایی استان موثر دانست و بیان داشت: از مدیران اجرایی انتظار دارم که در اجرای دقیق ابلاغیه‌های برنامه ششم توسعه و بودجه سال جاری و همچنین تحقق درآمدهای تعیین شده اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: فرمانداران شهرستان‌ها نیز تمام تلاش خود را برای جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، منابع صندوق کارآفرینی امید و تفاهم‌نامه اخیر با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به کار گیرند و برای گسترش مشاغل خرد و متوسط تلاش کنند.

زارع با بیان اینکه مجموعه امور مالیاتی بدون هیچ گونه نارضایتی و با انعطاف و مردم‌داری همواره فرآیند وصول مالیات از فعالان اقتصادی را پیگیری می‌کند ابراز داشت: حمایت از واحدهای تولیدی و فعالان بخش خصوصی و اهتمام جدی در این حوزه‌ها در سال جهش تولید باید مورد توجه باشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان رشد 35 درصدی توزیع اعتبارات در استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این منابع باید به‌ بهترین نحو در جهت توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و دیگر زیر ساخت‌های ورزشی به‌ویژه در حوزه معلولان و جانبازان هزینه شود.

وی افزود: بنده در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان امسال همواره به‌ رعایت عدالت و انصاف در توزیع اعتبارات شهرستانی تاکید کردم که باید بر‌اساس شاخص‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام در نظرگرفته شوند و لازم است که این اعتبارات به سمت پروژه‌های قابل افتتاح تا پایان امسال یا حتی پروژه‌های قابل افتتاح تا نیمه نخست سال آینده سوق داده شود.

استاندار گیلان با اشاره به تدوین لایحه بودجه سال آینده تصریح کرد: با توجه به اینکه لایحه بودجه سال آینده در این ایام تدوین می‌شود لذا فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی پیشنهادات خود را رابطه با پروژه‌های دارای ماهیت ملی و یا تکمیل پروژه‌ها مدنظر داشته باشند و به دبیرخانه شورا ارائه دهند.

انتهای پیام/612/ ز

نظر شما