شناسهٔ خبر: 43667542 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خانه‌های دوام و ایمنی در مناطق ۱۳ گانه مشهد فعال شد

مشهد- ایرنا- خانه‌های دوام و ایمنی در مناطق ۱۳ گانه مشهد و اولین پد بالگرد در یکی از مناطق شهری روز شنبه طی مراسمی به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

رییس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد در این مراسم گفت: امداد و نجات در شرایط بحرانی از دغدغه‌هاست و در کلانشهری مانند مشهد با بحران‌های آبشاری مواجه خواهیم بود که موجب انفجار، آب گرفتگی‌ها، فرونشست‌ها و فروچاله‌هایی خواهد شد که می تواند تاثیر به سزایی در امدادرسانی و میزان تلفات داشته باشد.
وحید اکلملی افزود: در کلان شهری مانند مشهد و تهران حداقل زمان امداد رسانی هنگام بحران از یک منطقه به منطقه دیگر ۴۸ ساعت است که بسیار تکان دهنده است و مدت زمان رسیدن امداد از اطراف شهر به داخل هسته مرکزی در این هنگام، ده‌ها روز است و این به قیمت از دست دادن فرصت‌هاست.
وی ادامه داد: امروز با تلاش‌های انجام شده اولین پد بالگرد در منطقه پنج شهرداری مشهد ایجاد شد که امیدواریم مقدمه‌ای برای ایجاد پد بالگرد در پایانه مسافربری شهر و سایر مناطق شهرداری باشد.

رییس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد گفت: همچنین امروز خانه‌های دوام و ایمنی در مناطق سیزده گانه شهرداری مشهد، افتتاح شد، همیشه یکی از مشکلات ما برای مانور و آموزش، نبود تجهیزات مورد نیاز بود که امروز با افتتاح این مراکز تجهیزات مورد نیاز تهیه و در خانه های دوام ثامن مستقر شد.
سرپرست شهرداری منطقه پنج مشهد نیز در این مراسم گفت: شهر مشهد در مجموع بیش از سه هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد، بیش از یک میلیون از جمعیت این شهر در بافت ناکارآمد ساکن هستند که ۱۰ درصد آنان در منطقه پنج قرار دارند.
میلاد مرادنیا افزود: منطقه پنج شهرداری مشهد به عنوان یک منطقه ویژه در حوزه بافت‌های فرسوده محسوب می‌شود، ۳۵ درصد مساحت این منطقه دارای بافت فرسوده است و ۱۸۰ هزار نفر را در خود جا داده که نیازمند توجه ویژه مسوولان شهری است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: جمعیت هلال احمر و امداد و نجات تعامل بسیار خوبی با شهرداری دارد و در آینده نزدیک خانه هلال در این منطقه ایجاد می‌شود تا نیروهای دوام ثامن و هلال احمر در کنار یکدیگر به مردم خدمت رسانی کنند.
غلامرضا صیادی افزود: کلانشهر مشهد دارای بافت فرسوده بسیار است به همین دلیل باید در زمان عادی و پیش از حادثه، بسیاری از مدیریت‌ها انجام شود.

نظر شما