شناسهٔ خبر: 43667514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج:

کهگیلویه و بویراحمد روزهای سیاه کرونایی را پیش رو دارد / ویروس کرونا در استان جهش یافته است

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج تاکید کرد با ادامه این روند استان کهگیلویه و بویراحمد، روزها و ماه‌های سیاه کرونایی را پیش رو دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ارسالی به ایلنا یاسوج، "سعید جاودان سیرت " ضمن تشریح آخرین وضعیت آمارهای ویروس کووید ۱۹ در استان کهگیلویه و بویراحمد،اظهار داشت: وضعیت شیوع کرونا در استان مطلوب نیست و متاسفانه تعداد مراجعین، بستری‌ها و فوتی ها افزایش یافته است.

وی یکی از دلایل شیوع نگران کننده ویروس کووید ۱۹ در این استان را کم توجهی و سهل انگاری مردم به این ویروس مرگبار عنوان و خاطرنشان کرد: کرونا به این زودی ها پایان نمی پذیرد و حالا حالاها کرونا با ما زندگی خواهد کرد.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج با ابراز تاسف از فوت جوان ۳۳ ساله در گچساران بر اثر کرونا، ادامه داد: متاسفانه شب گذشته شاهد مرگ جوان 33 ساله ای بودیم که اطلاعی از مبتلا شدن خود به ویروس کووید ۱۹ نداشت و از سویی بدلیل دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی، بیش از 90 درصد ریه اش درگیر این ویروس شده بود.

ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد جهش یافته شده است 

این‌پزشک‌متخصص عفونی با اشاره به جهش ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: این بیماری علاوه بر داشتن علائم معمولی از قبیل تب، سرفه و تنگ نفس، علائم غیرمعمولی همچون کمر درد، قرمزی چشم، ریزش مو، سردرد، مشکلات پوستی و کاهش شنوایی را نیز  بروز می دهد. 

جاودان سیرت گفت: روزها و ماه‌های سیاه کرونایی در حال گذر است که استان و کشور را به سمت نامطلوبی پیش می‌برد که انتظار داریم مردم در کنار کادر درمان بوده و همکاری و مشارکت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

وی استفاده از قوه قهریه، آموزش و برخورد سریع و قاطع با متخلفان را از راهکارهای کاهش شیوع و انتقال ویروس کووید ۱۹ ذکر کرد و یادآور شد: در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، ماسک نزنیم، فاصله فیزیکی و قرنطینه خانگی رعایت نکنیم، مرگ و میرهای کرونایی و روزهای سیاهی را در پیش رو خواهیم داشت.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج، ایزولاسیون بیماران کرونایی را بعد از بهبود و ترخیص بیمار را بسیار موثر در کاهش شیوع ویروس کرونا عنوان و تصریح کرد: روانشناسان باید به بیمارستان‌های کرونایی ورود کنند چرا که استرس می تواند در درمان یا شدت بیماری تاثیرگذار باشد.

جاودان سیرت گفت: ویروس کرونا افراد کم سن و سال، بزرگسال، ورزشکار و فاقد بیماری زمینه ای را هم درگیر و ایجاد مشکل می‌کند اما مبتلایان کرونایی دارای بیماری زمینه‌ای، مشکلات بیشتری خواهند داشت.

نظر شما