شناسهٔ خبر: 43666896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی مطرح کرد؛

بهره برداری از ۴۱پروژه اقتصادی در کاشمر

فرماندار کاشمر گفت:۴۱پروژه اقتصادی با پیش بینی اشتغال ۴۵۲ نفر در شهرستان کاشمر با پیشرفت ۱۰۰ درصدی به بهره برداری رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسلم ساقی فرماندار کاشمر در جلسه بررسی عملکرد معین‌های اقتصادی با حضور دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان در محل نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، گفت: هر ۴ معین توسعه اقتصادی فرهنگی شهرستان در حال انجام فعالیت‌ها به منظور طرح مثلث اقتصادی و احیا مسئولیت‌های اجتماعی هستند.

او افزود: به طوری که شرکت پیشرو صالح در حوزه دامداری و دامپروری، شرکت گیاهان دارویی پرند در حوزه توسعه کاشت گیاهان دارویی، شرکت فولاد ترشیز در حوزه‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی و همچنین سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان در حوزه توانمند سازی و مشاغل خرد خانگی در شهر کاشمر اقدامات قابل توجهی انجام داده اند.

فرماندار کاشمر ادامه داد: بر اساس گزارش سامانه BPMS در مجموع در این شهرستان ۳۰۰ فعالیت اقتصادی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال و پیش بینی ۱۱۱۳ فرصت شغلی ثبت و به تایید کارشناسان نهاد رسیده است.

مسلم ساقی بیان کرد: تاکنون توسط ۴ معین اقتصادی ۴۵۴ فعالیت در حوزه اقتصادی وفرهنگی انجام شده که به منظور مسئولیت اجتماعی معین‌ها ۲۰ اقدام فرهنگی انجام شده است.

او تصریح کرد:۴۱پروژه اقتصادی با پیش بینی اشتغال ۴۵۲ نفر در شهرستان با پیشرفت ۱۰۰ درصدی به بهره برداری رسیده اند که میزان اشتغال محقق شده این پروژه‌ها ۲۷۰ نفر می‌باشد.

فرماندار کاشمر تاکید کرد: به منظور افزایش مشارکت‌های مردمی در اقتصاد و فراهم آوردن فضای کسب و کار مناسب ۲۲ تفاهم نامه همکاری اقتصادی در چارچوب مثلث توسعه اقتصادی با همکاری معین‌های اقتصادی در شهرستان امضا شده است.

لبافی دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: نکته قابل توجه در این شهرستان این است که کلیه معین‌ها از بخش خصوصی هستند و هر ۴ معین شهرستان کاشمر صورت فعالانه در حال اجرای کار هستند.

او افزود: با اشاره به اینکه مهم ترین شاخص ارزیابی عملکرد معین‌های اقتصادی و به طبع آن شهرستان، تعداد پروژه‌های به بهره برداری رسیده شده و تعداد اشتغال محقق شده می‌باشد، همچنین شهرستان کاشمر در حال حاضر جز ۵ شهرستان پیشرو در طرح مثلث اقتصادی می‌باشد که حاصل تعامل فرماندار و تیم شهرستان کاشمر و معین‌های اقتصادی است.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان ادامه داد: شرکت پیشرو صالح در یک اقدام موثر و چرخه کامل با شکل گیری کسب و کار‌های خرد و اتصال آن به هلدینگ پیشرو و تضمین بازپرداخت تسهیلات به تسهیل گیرندگان از محل اعتبار معین و تضمین خرید محصولات نهایی در چارچوب این مدل تاکنون ۲۱۹ فعالیت اقتصادی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال و پیش بینی ۴۱۶ فرصت شغلی در سامانه ثبت کرده که به تایید کارشناسان نهاد رسیده است.
 
انتهای پیام//م. د

نظر شما