شناسهٔ خبر: 43666597 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

به دلیل برگزاری مراسم جشن عروسی در بحران کرونا:

داماد در یکی از روستاهای سلطانیه باز داشت شد

حسین رحمانی‌هزاررود، با بیان اینکه با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا و به جهت پیشگیری بیشتر این ویروس کشنده، برگزاری هرگونه تجمع و مجالس عروسی و عزا تا اطلاع ثانوی در این شهرستان ممنوع است، افزود: در صورت برگزاری مجلس، با برگزارکنندگان جلسات به جرم تهدید علیه سلامت جامعه طبق قانون برخورد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فرماندار سلطانیه از بازداشت ۴ ساعته یک داماد در یکی از روستاهای شهرستان به دلیل برگزاری مراسم جشن عروسی در بحران کرونا و آزادی وی پس از اخذ تعهد، خبر داد.

حسین رحمانی‌هزاررود، با بیان اینکه با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا و به جهت پیشگیری بیشتر این ویروس کشنده، برگزاری هرگونه تجمع و مجالس عروسی و عزا تا اطلاع ثانوی در این شهرستان ممنوع است، افزود: در صورت برگزاری مجلس، با برگزارکنندگان جلسات به جرم تهدید علیه سلامت جامعه طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی از بازداشت ۴ ساعته دامادی در یکی از روستاهای شهرستان به دلیل برگزاری مراسم جشن عروسی در بحران کرونا و آزادی وی پس از اخذ تعهد خبر داد و گفت: این داماد به علت سرپیچی و بی‌توجهی به توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا و برگزاری مراسم جشن عروسی، بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی طبق دستور مقام قضایی دستگیر و روانه بازداشتگاه شد.

فرماندار سلطانیه، با اشاره به اینکه سرعت انتشار و انتقال ویروس کرونا، ۱۰ برابر شده است و باید این وضعیت نگران‌کننده را به نحوی مدیریت کرد که به بحران و فاجعه انسانی تبدیل نشود، افزود: از مردم شهرستان سلطانیه درخواست داریم از برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزا خودداری کرده و از حضور در این مراسم‌ها به منظور حفظ سلامتی خود و جامعه خودداری کنند.

رحمانی هزاررود مراسم‌های ختم و عروسی را از مهم‌ترین عوامل انتقال ویروس کرونا دانست و اظهار کرد: هرگونه غفلت در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تبعات سنگین در پی خواهد داشت؛ اینرو با برگزارکنندگان مراسم ختم و عروسی برخورد قاطع می‌شود.

فرماندار سلطانیه، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را، عامل مقابله با کرونا معرفی کرد و افزود: باید حساسیت‌ها در این مورد بیشتر و دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی به طور صحیح و کامل برای حفظ سلامت جامعه انجام شود.

رحمانی‌هزاررود ضمن اشاره به راه‌اندازی همیاران سلامت در همه ادارات و روستاهای شهرستان، ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا گام‌های مثبت در شهرستان برنامه‌ریزی و برداشته شده که این روند با تلاش مضاعف پیگیری می‌شود.

فرماندار سلطانیه با بیان اینکه در زمینه کرونا قاطعانه عمل خواهیم کرد، بیان کرد: نظارت بر واحدهای صنفی تشدید خواهد شد و با هر واحد صنفی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند، برخورد خواهد شد.

فرماندار سلطانیه، ارائه محتوای فرهنگی برای اقناع افکار عمومی در رعایت مسائل بهداشتی را ضروری دانست و گفت: رسانه‌ها و بزرگان و کسانیکه نفوذ کلام دارند می‌توانند مردم را به همراهی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ترغیب کنند، لذا از این افراد درخواست داریم که وارد میدان شوند و به کمک ستاد مقابله با کرونا بیایند.

فرماندار سلطانیه با بیان اینکه رکن اصل مقابله با کرونا، همراهی مردم است، اظهارکرد: براساس مصوبه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا، استفاده از ماسک در همه مراکز عمومی و پرجمعیت و همچنین ادارات و بانک‌های شهرستان توسط کارکنان و ارباب رجوع الزامی است.

 

نظر شما