شناسهٔ خبر: 43666424 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

درگیری معترضان مخالف اعمال محدودیت‌های کرونا با پلیس در اسپانیا

برخی معترضان به اعمال منع تردد در ایام کرونا در شهرهای مختلف اسپانیا، با پلیس در شهرهای مختلف این کشور درگیر شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

برخی معترضان به اعمال منع تردد در ایام کرونا در شهرهای مختلف اسپانیا ،  با پلیس در شهرهای مختلف این کشور درگیر شدند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» معترضان به قوانین محدودیت کننده تردد در ایام کرونا جمعه شب برخی با آتش زدن سلطهای زباله در شهر «بارسلونا» به سوی کلانتری‌های این شهر سنگ پرتاب کرذدند.  تصاویر منتشر شده از این حادثه نیز حاکی از واکنش پلیس است. پلیس کاتالان اعلام کرد در جریان این حادثه 14 تن را دستگیر کرده و 23 نیروی پلیس نیز آسیب دیدند.به گفته پلیس، دستکم چند خودروی نیروهای امنیتی در شهر بارسولانا در پی این حادثه آسیب دید.

 در شهر «برگوس» نیز جوانانی که ماسک بر صورت داشتند با آتش زدن سطل‌های زباله  به سوی پلیس اشیا مختلف پرتاب کرند. دراین حادثه نیز دستکم یک مامور پلیس مجروح  و چند تن نیز دستگیر شدند. «سالنتاندر» از دیگر شهرهای اسپانیا نیز شاهد درگیری بین پلیس و معترضان بود و طی آن دو پلیس مجروح شدند. پلیس این شهر از دستگیری هشت تن خبر داده است.

اسپانیا از کشورهای به شدت درگیر با کرونا، روز جمعه از ابتلای 25595 تن به کرونا خبر داد  که در نوع خود حد نصابی محسوب می‌شود. هفته گذشته در این کشور 1126 تن بابت ابتلا به کرونا جان باختند و این شمار فوتی‌های اسپانیا به 35878 تن رسید.

چندی قبل صلیب سرخ جهانی با به صدا در آوردن زنگ خطر برای اروپا نسبت به همه‌گیری کرونا و لزوم اتخاذ تدابیر مناسب از سوی دولت‌ها  هشدار داد.  صلیب سرخ جهانی مستقر در «ژنو»  اعلام کرد که آزمایش کرونای بیش از هفت میلیون نفر در اروپا مثبت اعلام شده است. «بریژیت ابستین» رئیس صلیب سرخ  اروپا با هشدار در این زمینه بر لزوم اقدامات جامع، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات، ماسک زدن، شستن دست و قرنطینه شخصی در صورت بیماری تاکید کرد.

 

نظر شما