شناسهٔ خبر: 43665188 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دستورات مهم وزیر کشور برای شناسایی و ردیابی مبتلایان به کرونا

مهر نوشت: وزیر کشور گفت: اجرای طرح غربالگری و تشخیص به صورت وسیع باید در اولویت باشد و تمامی دستگاه‌ها باید کمک وزارت بهداشت باشند و دادستان هم باید ضمانت اجرایی آن را بدهند.

صاحب‌خبر -

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در نخستین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله به کرونا اظهار کرد: بحث نحوه اجرای مصوبات است، ما هم باید منطقه‌ای و هم محله‌ای مصوبات را اجرا کنیم. استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند در هر استان و شهرستان کمک کنند.

وی افزود: در محلات از نیروی انتظامی استفاده کردیم و موفق بوده است و باید از هلال احمر هم کمک بگیریم.

رحمانی فضلی گفت: چندین بار تاکید شد که وزارت صمت متولی قضیه کمبود ماسک است و برخلاف اعلام مسئولان هنوز در برخی مناطق دسترسی به ماسک سخت است و باید وزارت صمت و بهداشت به این موضوع ورود کند.

وزیر کشور ادامه داد: ظرف یک هفته گزارش تمام اقدامات باید به این قرارگاه ارسال شود تا نقاط ضعف را بدانیم.

وی گفت: اجرای طرح غربالگری و تشخیص به صورت وسیع باید در اولویت باشد و تمامی دستگاه‌ها باید کمک وزارت بهداشت باشند و دادستان هم باید ضمانت اجرایی آن را بدهند.

رحمانی فضلی بیان کرد: باید بتوانیم هرکسی که به بیماری کرونا مبتلا می‌شود را ردیابی کنیم و افراد مرتبط با او را شناسایی کنیم و از لحاظ بیماری تحت نظر قرار دهیم.

وزیر کشور ادامه داد: دامنه غربالگری وسیع می‌شود و از اینکه آمار ابتلاء زیاد می‌شود نباید نگران باشیم چون وقتی زود بتوانیم مبتلایان را شناسایی کنیم آمار فوتی ما کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: خواهش می‌کنم تمام کمیته‌ها با جدیت و قاطعیت تمام مصوبات را پیش ببرند تا تعداد بستری‌ها و مبتلایان کاهش پیدا کند.

2727

نظر شما