شناسهٔ خبر: 43661868 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

علیرضا رئیسی خبر داد؛

تمدید محدودیت‌های کرونایی در شهرهای فوق خطرناک / افزوده شدن شهرستان‌های جدید

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، از تمدید محدودیت‌ها در شهرهای فوق خطرناک و افزوده شدن محدودیت‌ در 46 شهرستان جدید خبر داد.

صاحب‌خبر -
فوری ///تمدیدت محدودیت‌ها در شهرها فوق خطرناکبه گزارش خبرنگار ایکنا، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در سخنرانی زنده اینترنتی به تشریح مصوبات چهل و دومین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که صبح امروز 10 آبان‌ماه، با حضور رئیس جمهور برگزار شد، پرداخت.
 
رئیسی با بیان اینکه رئیس جمهور بر مباحث مطرح شده در جلسه ستاد با مقام معظم رهبری تأکید کرده و رهنمود‌های ایشان را مرور کردند، گفت: در این جلسه گزارش‌های مختلفی در رابطه آخرین وضعیت کرونا مطرح و کمیته‌ها نیز گزارش‌های خود را ارائه دادند.

رئیسی تأکید کرد: هفته گذشته ۴۳ شهرستان در وضعیت بحرانی بودند و در آن‌ها محدودیت‌هایی برای گروه‌های شغلی دو، سه و چهار ایجاد شده بود. در این جلسه تصمیم بر این گرفته شد تا محدودیت‌ها به مدت یک هفته دیگر تمدید شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه الگوی بیماری در استان تهران و البرز شبیه هم است و مراودات زیادی بین این دو استان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در این راستا مقرر شد تا مصوبات در ارتباط با استان تهران، در ارتباط با استان البرز نیز وضع شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: در ۲۵ مرکز استان و ۴۶ شهرستان جدید محدودیت‌هایی در گروه‌های شغلی سه و چهار اعمال می‌شود.
 
وی ادامه داد: در مراکز استان‌ها نیز از روز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز محدودیت‌هایی خواهیم داشت. این مراکز استان‌ها شامل البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان، کرمان و تهران است.

رئیسی افزود: همچنین مقررات و محدودیت‌های سخت‌گیرانه برای ۴۶ شهرستان جدید نیز در رده‌های شغلی دو، سه و چهار اعمال می‌شود. در مجموع ۸۹ شهرستان فعلاً دچار محدودیت در رده‌های شغلی دو، سه و چهار هستند.

وی تأکید کرد: در آذربایجان شرقی، شهرستان‌های اهر، بناب، شبستر، میانه، در آذربایجان غربی، اشنویه، بوکان، تکاب، خوی، سلماس، نقده، در استان اصفهان، کاشان، شهرضا، مبارکه، در استان اردبیل، مشکین شهر، در استان البرز، نظرآباد، در خراسان جنوبی، بیرجند، طبس، قائنات، در استان خراسان رضوی، تربت حیدریه، سبزوار، کاشمر، گناباد، نیشابور، در استان خراسان شمالی، اسفراین، در استان سمنان، دامغان و گرمسار، در استان فارس، ممسنی، در استان کردستان، سقز، سنندج، کامیاران، مریوان در استان کرمان، زرند و شهر بابک، در استان کرمانشاه، جوانرود، سرپل ذهاب و کنگاور، در استان لرستان، دلفان، در استان مازندران، رامسر، در استان مرکزی، خمین، در استان همدان، اسدآباد، بهار، کبودرآهنگ، در استان یزد نیز بافق و میبد شهرستان‌هایی هستند که شامل محدودیت‌های گروه شغلی دو و سه و چهار به مدت یک هفته خواهند شد، اما قابل تمدید خواهد بود.

رئیسی بیان کرد: مراقبت الکترونیک افراد در قرنطینه با کمک وزارت ارتباطات نیز انجام می‌شود و برای تکمیل زنجیره اطلاعات، همه مراکز درمانی و تشخیصی و خدمات سلامت در بخش خصوصی و عمومی و عمومی غیردولتی مکلف شدند که اطلاعات مرتبط با بیماران کرونایی را مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.

 
انتهای پیام

نظر شما