شناسهٔ خبر: 43661672 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جذب آتش‌نشان در تهران فقط با قبولی در آزمون عِلمی و عَملی

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: کارکنان آتش‌نشانی‌ها باید از توان علمی و عملی لازم برخوردار باشند و به همین خاطر پذیرش این نیروها باید تنها از طریق آزمون‌های علمی و عملی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، علیرضا طاهری نسب مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آزمون عملی جذب نیروی انسانی برای مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی شهرداری‌های استان تهران در مرحله تکمیل ظرفیت صبح روز جمعه نهم آذرماه در محل دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. 

وی گفت: آتش‌نشانی از جمله مشاغل حساسی است که اگر شاغلان در آن از توانایی‌های لازم برخوردار نباشند علاوه بر اینکه کارایی مورد نیاز در عملیات‌های  نجات را نداشته و با اخلال در روند امدادرسانی جان افراد در معرض آسیب را به خطر می‌اندازند، بلکه خود را نیز با تهدید مواجه می‌سازند بنابراین بسیار مهم است که کارکنان آتش‌نشانی‌ها از توان علمی و عملی لازم برخوردار باشند و به همین خاطر است که پذیرش این نیروها باید از طریق همین آزمون‌های علمی و عملی باشد.

محمد ابراهیمیان روشن رئیس گروه اداری و استخدامی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران، نیز در همین رابطه گفت: مجری این دوره از آزمون‌های علمی و عملی پذیرش کارکنان در مشاغل آتش‌نشانی شهرداری‌های استان تهران( به جز شهر تهران) جهاد دانشگاهی واحد شهید بهشتی است که  با حضور نمایندگانی از ادارات کل حراست، عملکرد مدیریت، بازرسی و امور حقوقی و امور شهری و شوراهای استانداری مورد نظارت قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این آزمون تعداد ۶۸ نفر از متقاضیان مشاغل آتش نشانی برای ۱۳ شهرداری از مجموع شهرداری‌های شهرستان‌های تابعه استان تهران مورد آزمایش آمادگی جسمانی قرار خواهند گرفت که از این تعداد ۵۱ نفر آقا و ۱۷ نفر نیز خانم هستند و در صورت قبولی به صورت پیمانی به کار گرفته خواهند شد.

رئیس گروه اداری و استخدامی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران اضافه کرد: بانوان شرکت کننده در این آزمون برای کسب ۹ پست ایستگاه آتش‌نشانی ویژه بانوان شهرداری شهریار به رقابت پرداخته‌اند، و در صورت قبولی این بانوان، شهریار اولین شهر در استان تهران خواهد بود که بانوانی آتش‌نشان را به خود خواهد دید.

نظر شما