شناسهٔ خبر: 43661364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نام فردیس در کتاب درسی استان شناسی البرز درج می شود

کرج- ایرنا - در روزهای اخیر برخی از دانش آموزان پایه دهم دبیرستان های فردیس و اولیا آنها نسبت به آنچه نبود نام این شهرستان در نقشه جغرافیای استان شناسی نامیدند، گلایه مند بودند.

صاحب‌خبر -

البته پس از آنکه تصویر نقشه استان شناسی کتاب درسی البرز که نام شهرستان فردیس در آن دیده نمی شود، در شبکه های مجازی و  اجتماعی منتشر شد ، این موضوع نارضایتی برخی شهروندان را نیز بدنبال داشت.

فردیس با بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در خرداد ماه سال ۹۲ از کرج جدا و بطور رسمی و براساس تقسیمات کشوری به ششمین شهرستان استان البرز تبدیل شد.

این شهرستان که بعد از کرج مرکز استان پرجمعیت ترین شهرستان استان البرز به شمار می رود، دارای بیش از یکصد هزار نفر جمعیت دانش آموزی است.

این موضوع تا جایی بازخورد داشت که فرماندار فردیس نیز در نامه ای به مدیرکل آموزش و پرورش البرز خواستار پیگیری علت و درج نام این شهرستان در نقشه استان شناسی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز در این باره گفت که بدنبال بازتاب این موضوع با رییس گروه محتوا و بررسی کتب استان صحبت شد و ایشان توضیح داد چون که زمان چاپ این کتاب به قبل از ارتقا فردیس به شهرستان در تقسیمات کشوری مربوط می شود، موجب بروز این اشکال شده است.

سالار قاسمی افزود: با پیگیری های انجام شده نقشه استان شناسی پایه دهم دبیرستان البرز اصلاح و نام این شهرستان به این کتاب درسی اضافه خواهد شد.

وی اظهار داشت که گروه تحلیل محتوا و بررسی کتب که در سال ۹۸ برخی تجدید نظرها در محتوای کتاب ها را برای سازمان پژوهش وزارتخانه ارسال کرده و بقیه استان ها نیز به فراخور شرایط خود خواستار تغییراتی در کتاب جغرافیای استان های خود شده اند، اما سازمان پژوهش در ۳۱ استان کشور امسال فقط در استان کرمان آنهم بخاطر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی تغییر محتوا داد و به کتاب اضافه کرد.

وی با یادآوری اینکه این تغییرات در چاپ و ویرایش جدید کتاب ها در هیچیک از استان های دیگر  اعمال نشده است، توضیح داد: حال جدا از اینکه این امر بخاطر بودجه یا محدودیت زمانی بوده است، ولی به احتمال زیاد از سال آینده این اصلاح انجام و در چاپ جدید نام شهرستان فردیس نیز در کتاب استان شناسی پایه دهم دبیرستان گنجانده خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما