شناسهٔ خبر: 43661133 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

کمبود دارو و تجهیزات پزشکی کرونا نداریم

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در زمینه تامین دارو و تجهیزات پزشکی کرونا مشکلی نداریم و ذخایر ما به میزان قابل قبولی رسیده است.

صاحب‌خبر -

شفاآنلاین> سلامت > محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد: علی رغم همه مشکلات، از نیمه دوم شهریور ماه روند تخصیص ارز  تسریع و نگرانی ما در تامین دارو و تجهیزات پزشکی کاهش پیدا کرد و اکنون نگرانی درباره کمبود دارو و تجهیزات پزشکی نداریم و ذخایر دارو و تجهیزات پزشکی ما به میزان قابل قبولی برگشته است  و به بیماران از نظر تامین دارو و تجهیزات پزشکی اطمینان کافی می‌دهیم و هیچ نگرانی وجود ندارد.


به گزارش  شفاآنلاین :  شانه ساز ادامه داد: با تخصیص ارز برای تامین اقلام مورد نیاز بیماران کرونایی در بانک مرکزی ضریب اطمینان ما بالاتر رفته است و علی رغم افزایش تعداد بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها در تامین دارو و تجهیزات پزشکی کرونا هیچ مشکلی نداریم و آنچه درباره کمبود دارو‌های درمان کرونا می‌شنویم به حوزه‌های غیر بیمارستانی مربوط می‌شود و مطابق نظر کمیته درمان ستاد مقابله با کرونا و سازمان غذا و دارو، دارو‌های کرونا فقط در بیمارستان تجویز می‌شود و دیده شده است که بیماران در خارج بیمارستان به دنبال دارو‌های درمان کرونا هستند و به همین دلیل اعلام کمبود می‌کنند.

در تولید و تامین اکسیژن برای بیماران کرونایی هیچ نگرانی نداریم

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: در تامین اکسیژن بیمارستان‌ها نگرانی داشتیم  اما اکنون در تولید و تامین اکسیژن هیچ نگرانی نداریم و قیمت اکسیژن توسط کمیته قیمت گذاری دارو تعیین شده است.

انسولین قلمی ارزان خواهد شد

شانه ساز از کاهش قیمت انسولین قلمی خبر داد و گفت: به دنبال کاهش قیمت قلم انسولین هستیم و در چند ماهه گذشته دیدیم که قیمت قلم انسولین در ایران بالاتر از میانگین جهانی است و در زمینه تامین انسولین قلمی امسال بیش از سال گذشته تخصیص و تامین ارز صورت گرفته است.

داروهای قاچاق کشف شده در عراق ایرانی نبودند

او ادامه داد:  با تدابیر اندیشیده شده در سامانه تی تک قاچاق دارو وتجهیزات پزشکی به حداقل خواهد رسید اما متاسفانه شاهد شیطنت‌های رسانه‌ای شبکه‌های معاند در هفته های گذشته بودیم، رسانه‌های معاند خبر کذب و دروغ کشف دارو‌های ایرانی در عراق را به صورت گسترده منعکس کردند، در حالی که یک رقم از این دارو‌ها ایرانی نبود و علی رغم تکذیبه‌ها این رسانه‌ها روی این اخبار مانور می‌دهند و به هموطنان اطمینان می‌دهیم که این دارو‌ها ایرانی نبوده است و دستگاه‌های متولی قاچاق موضوع را رصد کردند و متاسف هستیم که برخی‌ها در داخل به این اخبار خلاف واقع دامن می‌زدند.

شانه ساز افزود: امروز به دلیل کم شدن سفر‌های بین کشور‌ها ناشی از شیوع کرونا، کاهش خروج دارو به صورت مسافرتی را شاهد هستیم و سامانه رصد دارو در ایران می‌تواند هر داروی ایرانی را در هر گوشه دنیا رصد کند و به زودی امکان رصد دارو از تمام مرز‌ها فراهم می شود و به امکانات جدیدی دسترسی پیدا کرده ایم.

توزیع یک میلیون و ۷۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا در اختیار معاونت بهداشتی قرار گرفته است تا به صورت رایگان در دسترس گروه‌های اولویت دار قرار گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما