شناسهٔ خبر: 43660276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گشت‌های ویژه کووید ۱۹ در کرمان چه کار می‌کنند؟

ایمان کدیور

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان با اشاره به راه‌اندازی گشت‌های ویژه کووید ۱۹ از خردادماه در کرمان گفت: طی چهار ماهه گذشته در مجموع ۲۱۶ هزار و ۶۶۹ مورد بازدید از اصناف و واحدهای مربوطه توسط گروه‌های بیست و سه‌گانه انجام شده است.

صاحب‌خبر -

"غلامرضا نویدی" صبح امروز ۱۰ آبان ماه در کارگروه نظارت و بازرسی طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا با اشاره به فعالیت کمیته نظارت و ارزیابی، امنیتی و انتظامی، اطلاع‌رسانی و گشت‌های ویژه کووید ۱۹ زیر مجموعه این کارگروه گفت: چک لیست‌های نظارت و ارزیابی به ۴۲ مورد افزایش داده شدند و دو گروه حمل و نقل و امکان مذهبی نیز به مجموع گروه‌های بازرسی استان اضافه شده است. 

وی با بیان اینکه طی چهار ماهه گذشته در مجموع ۲۱۶ هزار و ۶۶۹ مورد بازدید از اصناف و واحدهای مربوطه توسط گروه‌های بیست و سه‌گانه انجام شده است افزود: در مجموع این بازرسی‌ها ۱۴۴ هزار مورد بدون تذکر بودند، ۵۵ هزار و ۲۷۲ مودر تذکر شفاهی و ۱۵ هزار مورد تذکر کتبی داده شده و یک هزار و ۹۸۸ مورد نیز منجر به تعطیلی واحد داشته‌ایم. 

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۴۸۲ مورد بازرسی در هفته اول آبان ماه بازرسی صورت گرفته است اظهار کرد: در مجموع بازرسی‌های چهار ماهه ۶۷ درصد واحدها بدون تذکر بودند، ۲۵ درصد تذکر شفاهی، ۷ درصد تذکر کتبی داده شده و یک درصد موارد منجر به تعطیلی شده است که از این پس با جدیت بیشتری گروه‌های بازرسی وارد شوند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان، نظارت و رعایت موارد در جامعه کارگری صنعتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: شش شهرستان سیرجان، زرند، بافت، بردسیر، کرمان و رفسنجان در شرایط حاد بیماری قرار دارند. 

نویدی با تاکید بر اینکه علاوه بر محدودیت‌های فعالیت اصناف در این شش شهرستان دورکاری ۵۰ درصدی کامندان الزام شده و دیگر شهرستان‌ها در اختیار مدیر است خاطرنشان کرد: با فعال شدن میزهای خدمت ادارات، هدایت ارباب رجوع‌ صورت گیرد تا کارها به شکل بهتر صورت گیرد و از تجمع نیز جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، "حسین شمس‌الدینی" مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز با اشاره به راه‌اندازی گشت‌های ویژه کووید 19 از خردادماه در کرمان گفت: آنچه در سطح خیابان و بازار دیده می‌شد، همگرایی و همراهی لازم نبود و کارها به شکل پراکنده انجام می‌شد که در بر جدیت فرمانداران و دستگاه‌ها و افزایش قاضی در این گشت‌ها تاکید شد. 

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی به عمل آمده، هر تعداد گشت ویژه کووید-۱۹ که دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح استان در نظر بگیرند، تامین نیرو توسط نیروی انتظامی انجام می‌گیرد. 

شمس‌الدینی گفت: جهت تقویت بازرسی‌ها به دستگاه‌های اجرایی اعلام کردیم که از محل ۵۰ درصد دورکاری کارمندان، نیروها را در اختیار بازرسی‌ها و گشت‌های ویژه قرار دهند و همکاری لازم را داشته باشند.  

براساس این گزارش، دکتر "عباس تقی زاده" مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و اطلاع‌رسانی نیز در این جلسه با اشاره به تغییرات لازم در ساختار کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا برحسب شرایط عنوان کرد: مهمترین مسئله در اطلاع‌رسانی این است که از انتقال اطلاعات نادرست و مخدوش به جامعه جلوگیری شود و تناقص‌گویی در تصمیمات و صحبت‌ها وجود نداشته باشد.

وی صدای واحد در اظهارنظرها را مانعی در ایجاد تردید در دیدگاه جامعه و همراهی مردم دانست و افزود: مهمترین عنصر در اطلاع‌رسانی، اعتماد مردم به مراجع اطلاع رسانی است.  

تقی‌زاده بابیان اینکه در بحران‌ها از جمله سیل و کرونا، تامین امنیت روانی جامعه بسیار مهم است، افزود: سردرگمی و استرس، فرد را در حین تصمیم‌گیری با مشکل مواجه می‌کند، لذا در زمان بحران باید به مردم برای تصمیم‌گیری، نقشه راه ارائه  کنیم. 

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و اطلاع‌رسانی خاطر نشان کرد: برگزاری نشست‌های خبری مدیران تا رفع محدودیت های کرونایی باید به شکل غیرحضوری باشد و با خانه مطبوعات استان نیز هماهنگ کرده‌ایم که این مسئله مدنظر باشد تا موجب انتقال ویروس نشود.

انتهای پیام

نظر شما