شناسهٔ خبر: 43660111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

۷۰ بال پرنده سهره طلایی حین قاچاق در اردبیل کشف شد

سرپرست فرماندهی حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۷۰ قطعه پرنده سهره طلایی حین قاچاق به تهران در عملیات یگان حفاظت محیط زیست اردبیل کشف و ضبط شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، لطیف عزیزی روز شنبه افزود: ۷۰ بال پرنده سهره طلایی از یک فرد متخلف که قصد داشت پرنده‌ها را به صورت قاچاق از طریق اتوبوس‌های بین‌شهری به تهران ارسال کند با رصد و پیگیری‌های یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل کشف و ضبط شد.

وی با بیان این که این تعداد سهره طلایی توسط فرد متخلف از زیستگاه این پرنده زنده‌گیری شده بود، اظهار داشت: تمامی پرنده‌های کشف شده با تایید دامپزشکی و اطمینان از سلامتی آنها توسط محیط‌بانان در دامان طبیعت و در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شدند.

سرپرست فرماندهی حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شد.

عزیزی با بیان این که هرگونه شکار و زنده‌گیری پرنده در استان ممنوع است، اضافه کرد: طبق قانون، مجازات ضرر و زیان وارده به محیط زیست پرداخت سه میلیون ریال برای هر بال پرنده سهره طلایی است.

او با اشاره به این که حفاظت از نسل تمام گونه‌های حفاظت شده نیازمند توجه جدی مردم و دوستداران طبیعت است، از حامیان محیط‌ زیست خواست هرگونه موارد تخلف در حوزه محیط‌ زیست را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

سهره‌ از پرندگان دانه‌خوار و حشره‌خوار با منقاری کوتاه، مخروطی و قوی، و پر و بالی رنگارنگ بوده و دسته‌جمعی زندگی می‌کند.

سهره از راسته گنجشک سانان، حدود ۱۴ سانتیمتر طول دارد و سرش به رنگ قرمز روشن یا سیاه و سفید و دمش سفید است و گونه طلایی‌اش به دلیل برخورداری از صدای آهنگین و سیمایی زیبا، مورد توجه متخلفان حیات وحش بوده و بعد از زنده‌گیری برای نگهداری در قفس به فروش می‌رسد.

نظر شما