شناسهٔ خبر: 43660026 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ساخت دستگاه‌های اکسیژن‌ساز

مریم رضایی

با اعلام فراخوانی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری شرکت‌های دانش‌بنیان برای ساخت تجهیزات پزشکی و بیمارستانی و مخازن اکسیژن دعوت شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اکسیژن‌ساز دستگاه‌های پزشکی هستند که اکسیژن موجود در هوای محیط را متمرکز می‌کنند تا گاز اکسیژن غنی شده را برای بیماران تامین کنند. 

باتوجه به شرایط کنونی بیماری کرونا و افزایش میزان و مراجعات بیماران به بیمارستان‌ها و نیاز به بستری، در راستای توسعه زیر ساخت تولید اکسیژن و افزایش ظرفیت مخازن اکسیژن و اکسیژن‌سازهای بیمارستانی فراخونی منتشر شده است.

در این فراخوان از کلیه شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و دیگر تولیدکنندگان که توان و امکان تولید و تامین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی کشور اعم از کپسول اکسیژن، اکسیژن‌ساز بیمارستانی و مخازن کرایوژنیک را دارند، جهت رفع نیازمندی‌های فناورانه این حوزه دعوت شده است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، در واقع شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و دیگر مجموعه‌های تولیدی توانمند که از ظرفیت ساخت و عرضه این گونه از اقلام برخوردار هستند، می‌توانند با ارائه و معرفی توانمندی‌های خود در طرح‌های پیشرو مشارکت داشته باشند. این شرکت‌ها در صورت دارا بودن شرایط و ویژگی‌های لازم و انتخاب شدن، در این حوزه همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام

نظر شما