شناسهٔ خبر: 43659356 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دستور ترامپ برای تحریم تیک تاک هم شکست خورد

شب گذشته دادگاهی در پنسیلوانیا دستور وزارت بازرگانی آمریکا برای حذف نرم افزار تیک تاک از بسترهای فروش نرم افزارهای اپل و گوگل را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شب گذشته دادگاهی در پنسیلوانیا جلوی اجرای ابلاغ وزارت بازرگانی آمریکا برای حذف نرم افزار تیک تاک از بسترهای فروش نرم‌افزار گوگل و اپل را گرفت.

این ابلاغ وزارت بازرگانی آمریکا در پی فرمان اجرایی ترامپ برای تحریم تیک تاک صادر شده بود.

وندی بیتل ‌استون، قاضی دادگاه منطقه‌ای پنسیلوانیا، با فرمان خود در واقع فرمان وزارت بازرگانی آمریکا که علیه تیک تاک را که قرار بود از روز 12 نوامبر اجرایی شود را بی‌اثر کرده است.

بر اساس این حکم وزارت بازرگانی آمریکا دیگر نمی‌تواند استفاده از نرم افزار تیک تاک را که صد میلیون کاربر در آمریکا دارد،‌ ممنوع کند.

50 میلیون نفر از این کاربران به صورت روزانه از تیک تاک استفاده می‌کنند و این نرم افزار در سراسر جهان 700 میلیون نفر کاربر دارد.

در روز 27 سپتامبر کارل نیکولز، قاضی دادگاه واشنگتن هم به درخواست شرکت بایت دنس موقتا جلوی اجرای حکم حذف تیک تاک از بسترهای فروش نرم افزاری را که توسط وزارت بازرگانی آمریکا صادر شده بود، گرفت.

تیک تاک طی بیانیه‌ای اعلام کرده که به شدت تحت تاثیر حمایت کاربران که تلاش کردند از حق بیان خود دفاع کنند، قرار گرفته است.

در حال حاضر مذاکراتی در راستای فروش بخشی از سهام تیک تاک به دو شرکت والمارت و اوراکل آمریکا در جریان است.

انتهای پیام/ب

نظر شما