شناسهٔ خبر: 43658626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرستاد کانوهای فرهنگی هنری مساجد لرستان:

هفته وحدت فرصت روشنگری و بصیرت افزایی است

ابدالی پوربا اعلام برنامه های هفته وحدت در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، گفت: هفته وحدت فرصت روشنگری، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی است.

صاحب‌خبر -

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با گرامیداشت میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و هفته وحدت، اظهار داشت: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با تکیه بر توان و ظرفیت بچه های مسجد در طول هفته وحدت برنامه های متنوعی را در دست اقدام دارد.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با محکوم کردن توطئه دشمنان در اهانت به پیامبر گرامی اسلام (ص)، افزود: هفته وحدت فرصتی برای برنامه ریزی مناسب جهت  روشنگری در برابر توطئه های دشمنان و بصیرت افزایی است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجهبه  اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس نبوی(ص) و حمایت رئیس جمهوری فرانسه از این اقدام موهن، امسال تلاش می شود در هفته وحدت برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد با رویکرد آگاهی بخشی و بصیرت افزایی برگزار شود.

 

ابدالی پور با اشاره به برنامه های کانون های فرهنگی هنری در هفته وحدت، بیان کرد: امسال با توجه به شرايط کرونایی و برخی محدوديت ها ویژه برنامه هایی به اقتضاء هر محله و شهرستان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در فضای حقیقی و مجازی برگزار خواهد شد.

 

اجرای طرح تلاوت نور در مساجد و فضای مجازی در طول هفته وحدت

 

وی از راه اندازی پویش قرائت قرآن خبرداد و گفت: برگزاری طرح تلاوت نور در مساجد  و فضای مجازی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد هر محله و اهدای ثواب  این برنامه به روح پیامبر رحمت(ص) و  اجرای گروهای سرود و تواشیح با مضامین وحدت از جمله برنامه های گرامیداشت هفته وحدت در استان است.

 

ابدالی پور طرح شنبه های با کتاب (معرفی کتاب با موضوع وحدت، حضرت محمد(ص)و...توسط روحانی مسجد) اشاره کرد و افزود: همچنین کاروان سیار در قالب بهار مهربانی با اجرای برنامه های متنوع از قبیل سرود، تواشیح و ... راه اندازی خواهد شد.

 

 وی خاطرنشان کرد: همزمان با هفته وحدت زیارت حضرت رسول الله (ص) در مساجد قرائت می شود.

 

اکران مجازی فیلم های مرتبط با پیامبرگرامی اسلام

 

 مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان گفت: در طی این هفته اکران مجازی فیلم های مرتبط با پیامبر اکرم (ص) انجام می شود.

 

وی از مشارکت بچه های مسجد در پویش ما امت رسول الله هستيم خبرداد و بیان کرد: محورهایی برای توليد محتوا و انتشار آن در  فضای مجازی ذیل پويش #ما_امت_رسول_الله_هستيم، شامل تبيين سبك زندگی پيامبر اعظم (ص) به عنوان اسوه حسنه ای که قرآن از ایشان تعبیر کرده اند، بيانات امام خمينی(ره)  و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در خصوص شخصيت پيامبر اعظم(ص) و هفته وحدت؛ سخنان وحدت بخش علمای برجسته شيعه و  اهل سنت در خصوص زمينه های وحدت و انسجام اسلامی از قبيل توحيد، قرآن كريم، پيامبر اعظم(ص)، كعبه به عنوان قبله مشترك، نماز و روزه، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منكر، عكس نوشت وصيت نامه شهدای وحدت و شهدای برادران اهل سنت، فعاليت های ابتكاری و مردمی كانون های مساجد در هفته وحدت و پاسخگويی به شبهات استكبار جهانی برای تفرقه افكنی در جهان اسلام در نظر گرفته شده است.

 

 اجرای پویش مردمی قرائت سوره مباركه محمد(ص)

وی بیان کرد: اجرای طرح تلاوت نور و اهدای ثواب آن به شخصيت والای پيامبر اعظم(ص) و پويش مردمی قرائت سوره مباركه محمد(ص) از طريق سامانه بچه های مسجد ازجمله این فعالیت ها است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد همچنین با اشاره به در پیش رو بودن راهپیمایی 13 آبان، گفت: اجرای سرود و همخوانی با مضامين وحدت و معرفی شخصيت پيامبر اعظم (ص) به صورت ميدانی در فضای باز، مصلاهای نماز جمعه و بزرگداشت یوم الله 13 آبان به عنوان نماد مقاومت امت رسول الله(ص) در برابر استكبار جهانی و ... نیز از جمله برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان است.

 

استمرار کمک های مومنانه در هفته وحدت

 

ابدالی پور از استمرار کمک های مومنانه به همت کانون های مساجد در هفته وحدت خبر داد و گفت: با همکاری کانون فرهنگی هنری مساجد استان و با مشارکت خیرین طرح کمک های مومناه و اهدای بسته های غذایی، بهداشتی و فرهنگی در بین خانواده های نیازمند و محرومان استان در طول هفته وحدت برگزار می شود.

 

پایان پیام/85

نظر شما