شناسهٔ خبر: 43655837 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با صدور پیامی؛

امام جمعه و فرماندار بهار اهانت به ساحت پیامبر(ص) را محکوم کردند

همدان - امام جمعه و فرماندار بهار با صدور پیامی اهانت دولتمردان فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم(ص) را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر؛ امام جمعه و فرماندار بهار با صدور پیامی اهانت دولتمردان فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم (ص) را محکوم کردند.

در این پیام آمده است: ای دانشمندان و دانش پژوهان در اقصی نقاط جهان، آیا آزادی بیان به معنی توهین و تحقیر دیگران است؟ یا به معنی فرصت دادن به اندیشمندان در گفتن حقایق هستی است؟

آنچه در توهین هفته نامه معلوم الحال فرانسوی (شارلی إبدو) نسبت به پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی (ص) به طور وقیحانه روی داد زشت بود و نشانگر پلیدی صاحبان این تفکر است و بدتر از آن حمایت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه است که به بهانه آزادی بیان به پیامبر رحمت و عقاید میلیون‌ها مسلمان اهانت می‌کند.

این اتفاقات و امثال آن ناشی از ترسی است که در گسترش فرهنگ اسلام در جهان و احساس نفوذ رأفت و مهربانی دین مبین اسلام در قلوب جهانیان پدید آمده است.

اسلام می‌گوید هر کسی که در برابر دیگران تکبر نماید به خاطر ذلتی است که احساس کرده است؛ در بینش اسلام تمامی پیامبران الهی مورد احترام بوده و اهانت به ساحت آنها گناه نابخشودنی است.

هر فردی که بدون تعصب به مطالعه آئین اسلام بپردازد به جهانی بودن آن اعتراف می‌کند و معنای آزادی بیان این است که هر صاحب دانشی بتواند افکار نیک و اندوخته‌های عام المنفعه را به دیگران برساند و اگر به معنی اجازه داشتن در توهین و تحقیر دیگران باشد هرج و مرج پیش می‌آید.

آیا زمان آن نرسیده است که بشر از جهل و نادانی دوری کند؟ و به علم و دانش روی آورد و حرمت دیگران را رعایت کند؟ و خداوند در کار خود پیروز است اما بیشتر مردم نمی‌دانند.

این‌جانبان به نمایندگی از مردم شهید پرور شهرستان بهار این عمل نابخشودنی که ریشه در افکار آمریکایی و اسرائیلی دارد را محکوم کرده و از شر دشمنان به خداوند مهربان پناه می‌آوریم.

نظر شما