شناسهٔ خبر: 43655836 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان:

شیوع کرونا روحیه ایثار و از خودگذشتگی را در جامعه تقویت کرد

کاشان - امام جمعه کاشان با بیان اینکه کرونا تحول اخلاقی در جامعه ایجاد کرد، گفت: در بحران فعلی، تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی را در جامعه شاهد بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی شامگاه جمعه در دیدار با پرسنل سازمان دارالسلام کاشان و افراد شاغل در تغسیل و تدفین اموات به خصوص بیماران کرونایی اظهار داشت: به دلیل تأکیدات دین مقدس اسلام برای تغسیل و تدفین افراد فوت شده این کار یکی از واجبات دینی است.

وی با بیان اینکه اگر کسی نباشد که این کار را انجام دهد، همه این وظیفه را بر عهده دارند، ابراز داشت: این موضوع مثل نماز واجب است اما نماز واجب عینی و تغسیل و تدفین اموات واجب کفایی است.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه کسانی که این کارها را انجام می‌دهند به نوعی عبادت می‌کنند، تصریح کرد: در این شرایط کنونی که کرونا در جامعه افزایش پیدا کرده، این افراد از سرمایه جان خود می‌گذرند تا این واجب الهی را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در تغسیل و تدفین اموات به خصوص افراد کرونایی شرکت می‌کنند کاری فرافهم انسان‌ها انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: فعالیت این بزرگواران به چشم نمی‌آید هرچند اگر به چشم هم بیاید به فهم نمی‌آید.

آیت‌الله سلیمانی با بیان اینکه پشت این همه خلوص و از خودگذشتگی رضایت خداست، افزود: این فعالیت‌ها یک کارهای خاصی است که خداوند اجر و پاداشی خاص و یگانه برای آن در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه کرونا با تمام زشتی‌ها و پلیدی‌های خود یک سری تحول اخلاقی در جامعه ایجاد کرد، گفت: گویا همه شرایط روحی و روانی صدر انقلاب اسلامی به نوعی ایثار و ازخودگذشتگی را در مردم ایجاد کرده بود در میدان کارزار مبارزه با کرونا نیز یافت می‌شود.

نظر شما