شناسهٔ خبر: 43655382 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد

تحقق رشد 30 درصدی صادارت غیرنفتی در آذربایجان شرقی طی نیمه اول سال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به رشد 52 درصدی صادرات غیرنفتی استان از نظر ارزش و افزایش 100 درصدی از نظر وزنی در سال گذشته، گفت: امسال علی‌رغم شیوع بیماری کرونا، محدودیت مبادلات تجاری و تشدید تحریم‌ها، آذربایجان‌شرقی در پایان شش ماهه اول، جزو استان‌های نادری بود که رشد 30 درصدی ارزش صادرات غیرنفتی را تحقق بخشید.

صاحب‌خبر -

حبیب امین‌زاده در دیدار فعالان بخش خصوصی با امام جمعه تبریز و آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان، با تاکید بر اتحاد بخش خصوصی و دولتی در مسیر تحقق توسعه صادرات غیر نفتی استان، گفت: یکی از ارکان اصلی توسعه، افزایش صادرات غیرنفتی است که به عنوان یکی از محورهای برنامه جهش تولید مطرح بوده و آذربایجان شرقی نیز در راستای تحقق این امر اقدامات خوبی انجام داده است.

وی با بیان این‌که 90 درصد صادرات استان به همت و تلاش بخش خصوصی محقق شده است، افزود: بخش خصوصی استان با جدیت در راستای تولید محوری و صادرات محوری حرکت می‌کند .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان این‌که 14 کشور همسایه و هند و چین برای مقاصد صادراتی استان تعریف شده است، ادامه داد: توانسته‌ایم به 62 کشور جهان صادرات داشته باشیم که البته در این میان 10 کشور همسایه در اولویت بوده است.

وی، توسعه صنایع، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی را مرهون تلاش فعالان بخش خصوصی در عرصه تولید و صادرات دانست و گفت: جامعه صنعت، معدن و تجارت، به‌ویژه بخش خصوصی در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و تأمین و توزیع کمک‎های مؤمنانه همواره همراه هموطنان عزیز بوده‌اند.

وی، تسهیل گری در امر رفع موانع تولید و حمایت از صنعتگران را بسیار مهم دانست و افزود: در زمینه واردات مواد اولیه و نوسازی ماشین آلات و تجهیزات در کنار تولیدکنندگان بوده و در مسیر توسعه اقتصادی استان همراه جامعه بزرگ صنعت، معدن و تجارت استان هستیم .

امین‌زاده با اشاره به انتخاب 40 واحد برتر صادراتی کشور، گفت: از این تعداد پنج واحد مربوط به آذربایجان شرقی هستند که این امر نشان از جایگاه واحدهای استان در حوزه صادراتی دارد.

به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، در پایان این دیدار که با حضور رئیس و مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی و جمعی از فعالان بخش خصوصی بر گزار شد، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از چهار واحد تولیدی مهر اصل، فولاد مهر سهند، سهند جام و شکوه بناب به عنوان صادرکنندگان نمونه استانی در سال 99 تجلیل به عمل آورد.

انتهای پیام

نظر شما