شناسهٔ خبر: 43655354 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ادامه عملیات نظامی در چند محور  منطقه مورد مناقشه قره باغ

باکو –ایرنا – وزارت دفاع جمهوری آذربایجان طی گزارشی از ادامه درگیری های نظامی در روز گذشته و بامداد امروز (شنبه) در چند محور منطقه مورد مناقشه قره باغ خبر داد.

صاحب‌خبر -

بنا بر این گزارش، درگیری های نظامی بیشتر در محوره های "آقدره"، "خوجاوند" و "قبادلی" ادامه داشته  و از حملات موشکی و توپخانه ای نیروهای ارمنستان به مواضع  واحدهای نظامی جمهوری آذربایجان و برخی مناطق مسکونی واقع در نزدیکی خط مقدم جبهه جلوگیری شده است.

در این گزارش ادعا شده، بر اثر اقدامات پیشگیرانه ارتش جمهوری آذربایجان شمار زیادی از نیروهای ارمنی کشته و مقداری از تجهیزات نظامی از جمله ۵ خودروی زره پوش، دو سامانه موشکی "اسمرچ"، ۱۴ قبضه توپ، ۱۳ موشک انداز "اوسا"و ۲ خودروی نظامی نیروهای ارمنی منهدم شده است.

در حالی گزارش وزارت دفاع جمهوری آذربایجان دلالت بر حملات آنها به نیروهای ارمنی دارد، در این گزارش ادعا شده که نیروهای ارمنستان از صبح امروز (شنبه) حملات توپخانه ای به شهرستانهای

"ترتر"، "آقدام" و "آقجابدی" را ادامه دادند.

درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ششم مهر ماه گذشته آغاز شده و برغم این که با دخالت میانجیگران بین‌المللی سه بار توافق آتش بس میان طرفین حاصل شده، این درگیری‌ها بیش از یک ماه است، همچنان با شدت ادامه دارد.

نظر شما