شناسهٔ خبر: 43655239 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

الاخبار گزارش داد؛

خشم هیأت آمریکایی-صهیونیستی از مذاکرات مرزی

یک روزنامه لبنانی از بی نتیجه بودن تلاش هیأت‌های آمریکایی و صهیونیستی برای منحرف کردن مسیر مذاکرات مرزی با طرف لبنانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه لبنانی الاخبار با انتشار گزارشی در خصوص روند مذاکرات میان هیأت‌های لبنانی، آمریکایی و صهیونیستی در خصوص ترسیم مرزها، نوشت: بی نتیجه بودن تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای منحرف کردن این مذاکرات و کشاندن آن به سمت دیگر مسائل، باعث شده تا خشم سفیر آمریکا در لبنان و هیأت صهیونیستی در ناقوره برانگیخته شود.

بر اساس این گزارش، هیأت‌های آمریکایی و صهیونیستی در جریان این مذاکرات بسیار تلاش می‌کنند تا باب مذاکره در خصوص دیگر مسائل میان بیروت و تل آویو گشوده شود، اما هیأت مذاکره کننده لبنانی در یک خط مستقیم و مشخص حرکت می‌کند و از آن منحرف نمی‌شود.

در این گزارش آمده است: از همان ابتدا مشخص بود که هیأت صهیونیستی تنها به مذاکره بر سر ترسیم مرز‌ها رضایت نمی‌دهد؛ بنابراین تمام تلاش خود را برای فتح باب در خصوص دیگر مسائل از جمله بالابردن سطح هیأت صهیونیستی از نظامی- فنی به سیاسی به کار گرفت.

به نظر می‌رسد بعد از اجرای ۲ دور از مذاکرات ترسیم مرزها، درخواست‌های هیأت لبنانی، طرف صهیونیستی و آمریکایی را به خشم آورده است چرا که بیروت از حقوق مرزی خود عقب نشینی نکرده و خواستار استیفای کامل آن است. در جریان این مذاکرات، هیأت لبنانی اعلام کرده است که باید کنترل کامل ۲ میدان گازی در دریای مدیترانه که در حال حاضر در اختیار رژیم صهیونیستی است به بیروت واگذار شود. این در خواست با درخواست ۱۰ سال قبل لبنان متفاوت است. همچنین هیأت لبنانی یک نقشه جدید ارائه داده که بر اساس آن مساحت درخواستی برای ترسیم مرز‌ها هزار و ۴۳۰ کیلومتر افزایش یافته است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما