شناسهٔ خبر: 43654943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شرکتی که 2 دهه مالیات نداده است/ بدهی مالیاتی 82 میلیارد تومانی روغن نباتی جهان

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان مالیات تکلیفی، مالیات بر عملکرد، مالیات بر ارزش افزود و مالیات بر حقوق کارکنان را از جمله بدهی‌های شرکت روغن نباتی جهان برشمرد و گفت: این بدهی مالیاتی مربوط به سال‌های 1385 تا 1394 است و تاکنون ریالی پرداخت نشده است.

صاحب‌خبر -

میرحیدر رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه شرکت روغن نباتی از سال 1385 بدهی مالیاتی دارد و تاکنون هیچ مراجعه‌ای از سوی شرکت در این زمینه نداشته‌ایم، اظهار کرد: تاکنون هیچ اقدامی در راستای پرداخت بدهی مالیاتی از سوی مالک یا مالکان شرکت روغن نباتی جهان صورت نگرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه بدهی مالیاتی شرکت روغن نباتی قطعی شده است، افزود: میزان بدهی این شرکت به شورای حل اختلاف ارجاع و در آنجا نیز حکم قطعی و لازم‌الاجرا صادر شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از بدهی شرکت روغن نباتی جهان قابل بخشش و بخشی قابل تقسیط است، افزود: می‌شود در صورت مراجعه آن بخش از بدهی این شرکت را که قابل تقسیط است را تقسیط و در مورد بخشودگی بخشی از جرائم کمک کرد.

رضوی با بیان اینکه چند بار در جلسات استانداری نیز بدهی‌های مالیاتی شرکت روغن نباتی جهان مطرح و استاندار خواستار تعیین تکلیف آن شده است، ادامه داد: ولی تاکنون هیچ اتفاقی در این زمینه صورت نگرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان مالیات تکلیفی، مالیات بر عملکرد، مالیات بر ارزش افزود و مالیات بر حقوق کارکنان را از جمله بدهی‌های شرکت روغن نباتی جهان برشمرد و گفت: این بدهی مالیاتی مربوط به سال‌های 1385 تا 1394 است و تاکنون ریالی پرداخت نشده است. 

وی با بیان اینکه اداره کل امور مالیاتی آماده همکاری در زمینه کمک به تولیدکنندگان استان است، افزود: این کمک‌ها را زمانی می‌شود ارائه کرد که طرف مقابل نیز گامی در راستای حل و فصل مشکلات بردارد.

گفتنی است، بدهی‌های مالیاتی شرکت روغن نباتی جهان در کل چیزی حدود 82 میلیارد تومان است که از سال 1385 انباشته شده است و تاکنون نه تنها حتی یک ریال پرداخت نشده است، بلکه حتی اقدامی هم در راستای پرداخت آن صورت نگرفته است.

روغن نباتی جهان در اواخر کار دولت دهم به بهانه خصوصی‌سازی و بنابر اصل ۴۴ قانون اساسی و بدون حضور سازمان خصوصی‌سازی به اسماعیلی سپرده شد،کارخانه‌ای که با به‌روزترین و مدرن‌ترین دستگاه‌های روز تجهیز شده و چرخه کامل بسته‌بندی را دارد، قبل از واگذاری روزانه تا 420 تن تولید داشت اما در حال حاضر تولید آن به کمتر از 50 تن رسیده است.

 

شرکت احیا شده با بدهی‌های معوق

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در این رابطه با بیان اینکه روغن نباتی جهان یک واحد احیا شده است و دارای بدهی‌های معوق و نیاز به سرمایه برای اورهال دارد، تصریح کرد: بدهی‌های معوق کارگری، بدهی‌های انرژی، تامین اجتماعی و کل بدهی‌های انباشته قسط‌بندی شده و ماه به ماه به صورت مداوم پرداخت می‌شود.

محمدرضا آبی‌پور با بیان اینکه حقوق کارگری شرکت هم به روز شده است و حقوق کارگران با یک ماه اختلاف پرداخت می‌شود، افزود: با توجه به کاهش 40 درصدی واردات روغن خام به دلایل مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا با همراهی وزیر دفاع، استاندار و نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در حال تهیه مواد اولیه برای این شرکت هستیم.

وی با بیان اینکه فعالیت شرکت در حال حاضر با این تعداد کارگر به دلیل کاهش سهمیه روغن است، تصریح کرد: اگر مواد اولیه به درستی و بالاتر از سهمیه در اختیار این شرکت قرار گیرد قابلیت افزایش تعداد کارگران و میزان تولید را هم دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه با تهیه بیش از 10 هزار تن مواد خام برای یک سال این شرکت موافقت شده و از این مقدار در حدود یک هزار تن تخصیص یافته است، تصریح کرد: همه مسؤولان استان در تلاش هستند که مشکلات این شرکت رفع شود.

گفتنی است، همچنین شرکت روغن نباتی جهان 25 میلیارد تومان بدهی نیز دارد که به قبل از واگذاری مربوط است و هنوز بر سر پرداخت آن هم اختلافاتی وجود دارد و از یک سو مالک آنرا مربوط به واگذار کننده می‌داند و شرکت از پرداخت آن خودداری می‌کند.

شرکت بازرگانی دولتی هم در دادن روغن خام بخشی از آنرا به عنوان بخشی از طلب خود کسر می‌کند.

به گفته مدیرکل صمت استان زنجان با بیان اینکه از مبلغ کلی واریز شده برای بهای 550 تن از سوی شرکت در ازای بدهی‌ 25 میلیارد تومانی مربوط به قبل واگذاری شرکت برداشت شده است، ادامه داد: 450 تن روغن هم به کارخانه تحویل شده است.

ناصر فغفوری در مورد این بدهی می‌گوید: این بدهی 20 ساله بابت هزینه‌های کوپن است که شرکت روغن نباتی جهان به شرکت بازرگانی بدهکار بوده، برداشته شده است که این اقدام یک گروکشی است که باید به دست قوه قضاییه حل شود.

انتهای پیام/73002/ق/ی

نظر شما