شناسهٔ خبر: 43654580 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بازتاب پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه در رسانه های جهان

حضرت آیت‌الله خامنه ‌ای، رهبر انقلاب اسلامی به دنبال اظهارات مکرون در تایید کاریکاتور موهن به پیامبر اکرم(ص)، خطاب به جوانان فرانسوی پیامی کوتاه صادر کردند که این پیام بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: به دنبال اظهارات رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌ آمیز به پیامبر اکرم(ص)، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در پیامی به جوانان فرانسوی نوشت:

بسمه تعالی

جوانان فرانسه !

از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می ‌کند و آن را آزادی بیان می‌ شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟

سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌ باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟

متن این پیام به زبان فرانسوی در شبکه های اجتماعی منتشر شد و در رسانه های جهان نیز با بازتاب گسترده ای روبه رو شد.

 

روسیا الیوم

شبکه خبری «روسیا الیوم» با انتشار این خبر به ذکر پیام امام خامنه ای خطاب به جوانان فرانسوی پرداخت.

در متن این پیام آمده است: جوانان فرانسه !

از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟

سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟

 

اسپوتینک

شبکه خبری «اسپوتینک عربی» نوشت: آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران در پیامی به جوانان فرانسوی درباره تردید در هولوکاست گفته اند که « چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این ‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟»

این شبکه خبری نیز متن پیام سخنان رهبری را در شبکه خود منتشر کرده و گفته است: پیام رهبری ایران به زبان فرانسوی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

همچنین این شبکه نوشت: کمیته امنیت ملی و سیاست خارجه ایران نیز در پیامی اهانت به پیامبر اکرم(ص) را محکوم کرده اند.

 

المیادین

شبکه خبری «المیادین» نیز به بازتاب سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران پرداخت و نوشت: رهبر ایران خطاب به جوانان فرانسه اعلام کرد که  از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می ‌کند و آن را آزادی بیان می‌ شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟

این شبکه در تیتر این خبر نوشت: « خطاب آیت الله خامنه ای به جوانان فرانسه: آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟»

 

المنار

شبکه خبری «المنار» نیز سخنان امام خامنه ای را منتشر کرد و نوشت: به دنبال اظهارات مکرون در اهانت به پیامبر اکرم(ص)، امام خامنه ای پیامی کوتاه به جوانان فرانسوی صادر کردند.

شبکه المنار در تیتر خود نوشت: «امام خامنه ای خطاب به جوانان فرانسه: از رئیس جمهور خود بپرسید تردید در هولوکاست جرم است، اما اهانت به پیامبر اکرم(ص) آزاد است؟

 

I24 news

این شبکه خبری نیز سخنان رهبر انقلاب اسلامی را منعکس کرد و نوشت: «چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این ‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟»

 

النهار

شبکه خبری «النهار» نوشت: آیت الله خامنه ای در پیامی به جوانان فرانسوی گفته اند که «از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می ‌کند و آن را آزادی بیان می‌ شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟»

 

گفتنی است، اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اکرم(ص) باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است و بسیاری از کشورها نیز در حمایت از پیامبر اکرم(ص) تظاهرات برپا کردند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/43

نظر شما