شناسهٔ خبر: 43654568 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

هفته وحدت فرصتی برای افزایش اتحاد و انسجام جوامع اسلامی است

نورمحمدی هفته وحدت را فرصتی برای افزایش اتحاد و انسجام جوامع اسلامی دانست وگفت: تقویت همدلی و برادری و صمیمیت بین شیعه و سنی از مهم‌ترین آثار نامگذاری هفته وحدت از سوی حضرت امام خمینی(ره) بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ «مجتبی نورمحمدی» درگفتگو با خبرنگاران با تأکید بر اینکه مبادا شیطان در ما رخنه کند و وحدت در بین ما مسلمانان نیز از بین برود ادامه داد: دشمنان اسلام همواره به دنبال تفرقه افکنی بین شیعیان و اهل تسنن هستند و با توطئه های خود در صدد ضربه زدن به این اتحاد و همدلی بین ما مسلمانان هستند، پس بر ما واجب است که با اتفاق هم اتحاد و انسجام را حفظ و با اتحاد توطئه های دشمنان را نقش بر آب کنیم.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی قرآنی با محوریت هفته وحدت و تبیین شخصیت و سیره پیامبر مهربانی ها حضرت محمد مصطفی (ص) در موسسات قرآنی این استان خبر دادو افزود: برگزاری نشست های تبیینی در خصوص سیره پیامبر اکرم و هدف از اهانت اخیر دولت فرانسه به صورت مجازی و حضوری توسط موسسات قرآنی این استان، ختم قرآن مجید و نیز پخش فرمایشان پیامبر اکرم (ص) و نکات دینی در فضای مجازی  در حال برگزاری است.

 

وی برگزاری مسابقه فرازخوانی قرآن با محوریت آیات وحدت را از برنامه ها برشمرد و افزود: این مسابقه با نام «طنین وحدت» و با محوریت آیات وحدت اسلامی، توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ترویج یکی از آموزه های ناب قرآنی یعنی لزوم وحدت میان فرق، مذاهب و گروه های مختلف اسلامی طراحی شده است.

 

نورمحمدی با بیان اینکه این مسابقه دارای دو بخش عمومی و تخصصی است که علاقمندان متناسب با سطح توانمندی خود می توانند در این مسابقه قرآنی شرکت کنند اضافه کرد: علاقمندان به شرکت در این مسابقه، می توانند با مراجعه به صفحه اختصاصی این مسابقه در اینستاگرام به نشانی taninevahdat ضمن آشنایی با نحوه شرکت، آگاهی بیشتري از جزئیات این مسابقه کسب کنند.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از اهدای جوایز ارزنده ای در پایان این مسابقه، در هر بخش به ۱۷ نفر از برندگان خبردادوافزود: افراد متقاضی می‌توانند تلاوت خود از آیات وحدت را که اطلاع‌رسانی و مشخص شده است ضبط و ارسال کنند.‌

 

وی با اشاره به اینکه این تلاوت‌ها در فضای مجازی بازنشر خواهد شد اظهارداشت: در بخش عمومی افراد مختلف می‌توانند آیات مشخص ‌شده را به صورت فردی، جمعی و خانوادگی تلاوت و ارسال کنند و همچنین در بخش تخصصی نیز قاریان حرفه‌ای و بین‌المللی می‌توانند با ارسال تلاوت در مسابقه شرکت‌ کنند.

 

نورمحمدی در ادامه برگزاری مسابقه تلویزیونی«عطر همدلی» را از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته وحدت بیان کرد و افزود: این مسابقه هفت قسمت دارد و در هر روز از هفته وحدت یک قسمت آن پخش می‌شود و روزانه به ۱۰ نفر از برگزیدگان به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان شاخص‌ترین برنامه بزرگداشت هفته وحدت را برگزاری جشنواره "«نغمه‌های محمدی» بیان کرد و افزود: این مسابقه در حوزه موسیقی، تواشیح و همخوانی طراحی شده است و گروه های مختلف فعال در این حوزه می‌توانند آثار خود را ارسال کنند تا از جوایز خوبی بهره‌مند شوند.

 

وی، جشنواره داستانک، نغمه های محمدی و شعر پیام آور وحدت را از برنامه‌های ملی بزرگداشت هفته وحدت ذکر کرد و افزود: اختتامیه این سه جشنواره در آستانه عید مبعث و در نیمه اسفند برگزار می شود.

پایان پیام/276

نظر شما