شناسهٔ خبر: 43654459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نخستین جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان غیرایرانی در قزوین برگزار می‌شود

گروه استان‌ها- دبیر جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان غیرایرانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان غیرایرانی این دانشگاه در راستای آرمان مشترک امت واحده اسلامی برای نخستین بار در قزوین برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با بیان اینکه دشمنان اسلام با در دست داشتن امپراطور رسانه‌ای و تمام تلاش هر آن به دنبال تفرقه افکنی بین مذاهب اسلامی هستند اظهار داشت: امروز لزوم فرهنگ سازی امت واحده اسلامی در مقابل حربه‌های دشمن بیش از هر زمان دیگری نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه در نگاه کلان، تمدن نوین اسلامی می‌تواند آرمان مشترک امت واحده اسلامی باشد افزود: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ظرفیت بی‌نظیری جهت فراهم ساختن بسترهای این آرمان اصیل اسلامی دارد.

عسگری تصریح کرد: با توجه به تحصیل دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه امام(ره)، زمینه ترویج فرهنگ وحدت و تقویت تقریب بین مذاهب برای ما فراهم شده لذا به همین منظور قرار است برای نخستین بار جشنواره علمی و فرهنگی دانشجویان غیرایرانی را در قزوین برگزار کنیم.

دبیر جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان غیرایرانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در ادامه با تشریح موضوعات جشنواره با محوریت وحدت اسلامی عنوان کرد: دانشجویان آثار خود را در قالب مقاله نویسی، عکاسی، فیلم کوتاه، طراحی، دلنوشته، خوشنویسی و شعر به سامانه فضای مجازی دانشگاه ارسال کرده‌اند که اکنون در مرحله داوری است.

وی ادامه داد: 80 درصد دانشجویان آثار خود را تاکنون ارسال کرده‌اند همچنین اختتامیه در هفته وحدت برگزار می‌شود و به دانشجویان منتخب توسط نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه امام(ره) جوایز نفیس اهدا می‌شود.

انتهای پیام/ح

نظر شما