شناسهٔ خبر: 43654210 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

تشنج، سردرد، تنگی نفس، ضعف بینایی همراه اوست

الاخرس وارد 97 امین روز اعتصاب غذا شد/صلیب سرخ و سازمان ملل ناتوان در برقراری عدالت

الاخرس امروز و پس از تحمل ماه ها درد و رنج ناشی از اعتصاب غذا و تجربه چندین نوبت تشنج در حالی وارد 97 امین روز اعتصاب خود شده است که مقامات صهیونیست پیش از این با انتقال وی به بیمارستانی در کرانه باختری مخالفت کرده و او را تحت بازداشت در بیمارستان صهیونیستی کابلان نگاه داشتند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از فلسطین الیوم، "ماهر الاخرس" اسیر 49 ساله فلسطینی برای 97 امین روز متوالی همچنان به روند اعتصاب غذای خود (با قدرت) ادامه می دهد.

 

الاخرس نسبت به بازداشت ناعادلانه او توسط مقامات صهیونیستی اعتراض دارد و آن را «بی پایه» و «اساس» می داند امری که وکلای فلسطینی هم به این امر بارها نزد مسئولان رژیم اشغالگر واکنش نشان داده و از سازمان های حقوقی و حقوق بشری جهان خواستار پیگیری ماجرا شده اند.

 

 

 

«صلیب سرخ جهانی» به عنوان یک نهاد ذیربط وظیفه دارد به وضعیت اسرای فلسطینی که در وخیم ترین زندان های اراضی اشغالی به سر می برند رسیدگی کرده و خواسته های آنان از جمله تامین غذا و دارو، تامین ماسک (در شرایط کرونایی)، تنظیم قرار های ملاقات میان اسرا و خانواده های آنان را فراهم آورد. «تمامی موارد مذکور طی سال های گذشته توسط زندانبانان اسرائیلی بارها نقض شده است.»

 

دو سال پیش و درپی لغو مجوز استفاده تلفن های عمومی در داخل محیط زندان ها و قطع ارتباط اسرای فلسطینی با خانواده هایشان تعدادی از آنان وارد جریان اعتصاب غذا شدند.

 

طبق گزارش وکیل ماهر الاخرس او امروز پس از تحمل ماه ها درد و رنج ناشی از اعتضاب غذا و تجربه چندین نوبت تشنج در حالی وارد 97 امین روز اعتصای خود شده است که مقامات صهیونیست پیش از این با انتقال وی به بیمارستانی در کرانه باختری مخالفت کرده و او را تحت بازداشت در بیمارستان صهیونیستی کابلان نگاه داشتند.

 

الاخرس پیش از این و با صدور یک پیام در رسانه های فلسطینی از مردم و گروه های مقاومتی فلسطینی خواسته بود تا اجازه ندهند وی میان صهیونیستها و در اراضی اشغالی به شهادت برسد.

 

به گفته خبرنگاران رسانه های فلسطینی و خارجی که تاکنون موفق شده اند با این اسیر فلسطینی دیدار کنند (خبرنگاران لبنان، ایران و فلسطین) الاخرس اکنون با تشنج های مکرر، کاهش هشیاری، ناتوانی در حرکت، ضعف در بینایی و شنوایی و تنگی نفس مواجه است.

 

 

ماهر الاخرس همچنین پیشتر در گفت‌و‌گو با خبرنگار العالم گفت: درود بر ایران و بر مردم این کشور که تحت تحریم هستند به خاطر موضع‌ شرافتمدانه‌ دولت و مردم این کشور در کمک به مردم فلسطین؛ مردمی که تحت اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارند.

 

الاخرس در ادامه گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران، شرافتمندانه است بطوری که نه از جانب کشورهای عربی نه از جانب کشورهای اسلامی و نه از کشورهای جهان شاهد چنین موضعی نبوده‌ایم.

 

انتهای پیام/م.ح

نظر شما