شناسهٔ خبر: 43654139 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نایب ریس مجلس خبر داد:

تحویل یک دستگاه اکسیژن ساز به استان ایلام

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تحویل یک دستگاه اکسیژن ساز در روز شنبه به استان ایلام خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از ایلام؛ علی نیکزاد در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان ایلام با اعلام این خبر اظهار داشت: همچنین بر همین اساس قرار است ۴ میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار نیز به استان تزریق شود.

نیکزاد افزود: همچنین در این نشست مقرر شد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سه هزار واحد مسکونی را در استان ایلام احداث کند و در اجرای طرح هادی روستایی نیز کمک های لازم را تخصیص دهد. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتبار برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی استان خبرداد و گفت: سازمان شهرداری ها تقبل کرده است اعتبار لازم برای نوسازی این ناوگان اختصاص دهد. 

نیکزاد با بیان اینکه وضعیت استان نیازمند کمک برای حرکت در مسیر توسعه است اظهار داشت: ۸ میلیاردتومان برای رفع مشکل وضعیت تصفیه خانه شهرک‌های صنعتی  استان اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه راههای روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز متقبل شده است 10 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت راههای اصلی استان اختصاص دهد تصریح کرد: در حوزه راههایروستایی نیز سازمان راهداری موظف است تا هرآنچه که استان زیر سازی انجام دهد را آسفالت کند.  

نیکزاد در خصوص انتقال دفتر نمایندگی نفت و گاز غرب به استان ایلام گفت: قرار است وزارت نفت پیگیری های لازم را در مدت یک ماه در این خصوص ارائه دهد. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه اینترنت خبر داد و اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است تا پایان سالجاری زیر ساختهای اتصال ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار ایلام به شبکه اینترنت را فراهم و پوشش تلفن همراه را در جاده های اصلی استان برقرار کند. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل دو تونل بزرگ کبیرکوه و قلاجه در استان ایلام خبر داد و افزود: همچنین وزارت نیرو مکلف شده است اعتبار لازم برای تعیین تکلیف بدهی مردم در سد سیمره را تخصیص دهد. 

 

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما