شناسهٔ خبر: 43653631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جزییات جشنواره ملی موسیقی نواحی در کرمان اعلام شد

کرمان - ایرنا - مسئول روابط عمومی ستاد اجرایی سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با اشاره به جزییات برگزاری جشنواره و اجراها گفت: این جشنواره از دهم تا ۱۳ آبان‌ماه سال جاری به میزبانی کرمان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا شریفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عصر امروز در افتتاحیه جشنواره عبدالرئوف برنا به عنوان خواننده و اسفندیار تخمکار دوتار از تربت جام استان خراسان رضوی، ولی محمد خلج نوازنده هارمونیوم و خواننده از افغانستان به روی صحنه می روند.

وی اظهار داشت: رضا و امیرحسام نارویی خواننده و جهانگیر عیسی‌پور نوازنده سرنا از استان کرمان و امیرآباد شول سیرجان و امان الله صادقی و پرویز صادقی از گوغر بافت از توابع این استان و همچنین افشین خانی نوازنده ربابه و خواننده، باسم حمادی نوازنده کوبه ای از خوزستان هنر خود را در مراسم افتتاحیه امروز ارائه می‌کنند.

مسئول روابط عمومی ستاد اجرایی سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: فردا ۱۱ آبان نیز در دومین روز از سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گروه‌هایی از شهرستان منوجان کرمان، علی آباد کتول گلستان، بوشهر و زنجان به اجرای موسیقی محلی خود می‌پردازند.

وی ادامه داد: روز دوشنبه ۱۲ آبان‌ماه امسال نیز گروه ‌هایی از جیرفت کرمان، ساری مازندران، زابل سیستان و بلوچستان، شیروان خراسان شمالی و کرمانشاه در نوبت اجرا قرار دارند.

شریفی اضافه کرد: برای اختتامیه این جشنواره نیز اجرا برای الیگودرز لرستان، شیراز، ساوه مرکزی، آق‌قلا گلستان و فهرج کرمان برنامه ریزی ‌شده است.

وی با بیان اینکه موسیقی نواحی جزو سه جشنواره اصلی موسیقی سال کشور قرار دارد گفت: سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از طرفی سنت‌های اصیل از سراسر کشور را پوشش می‌دهد لذا باید به صورت ویژه به این رویداد پرداخته که آداب و سنن ما در جهان دیده شود.

مسئول روابط عمومی ستاد اجرایی سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران افزود: اجراها از کاروانسرای گنجعلیخان کرمان به صورت زنده پخش می‌شود و در زمان اجرا درهای کاروانسرا به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسته می‌شود.

نظر شما