شناسهٔ خبر: 43653586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ائمه جمعه شیعه و سنی استان اردبیل بر تحکیم وحدت اسلامی تاکید کردند

اردبیل - ایرنا- ائمه جمعه شیعه و سنی استان اردبیل روز شنبه در پیام مشترکی بر تحکیم وحدت اسلامی بعنوان تنها راه سعادت، پیشرفت و رهایی امت اسلامی تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، این پیام توسط آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، صفر یوسف‌زاده امام جمعه شهرستان نمین ، یاور مرادی امام جمعه اهل سنت عنبران شهرستان نمین ، علی صفابخش امام جمعه بخش هشجین خلخال و حکمت‌الله رمضانی امام‌جمعه اهل سنت این شهر صادر شده است.

در این پیام آمده است: "یکی از اقدامات بسیار نورانی و پربرکت انقلاب اسلامی که ناشی از افکار آسمانی و ارزشمند حضرت امام است، تاسیس هفته وحدت و دعوت امت به وحدت و اتحاد و تمرکز بر مشترکات بین مذاهب اسلامی و جلوگیری از خونریزی و تبدّل امت به آحاد متفرق است.

در روزگاری که قدرت مسلمان‌ها رو به افول رفته و دشمنان تاریخی اسلام و مسلمان‌ها فرصت‌های استثنائی برای انتقام از امت مرحومه پیداکرده‌اند وحدت تنها راه برای استیصال دشمن و کشیدن دندان طمع او و برآوردن امت از حضیض ذلت است.

آنچه امروز به‌عنوان تطبیع (تطمیع)  و عادی‌سازی روابط دولت‌های به‌ظاهر اسلامی با اسرائیل با دستور شیطان بزرگ اتفاق می‌افتد علاوه بر این‌که درد بسیار جانکاه و ذلت بسیار ویرانگر برای امت اسلامی است، پیام بسیار بزرگی برای امت دارد و آن این‌که اگر امت وحدت نداشته باشد مثل برف آب خواهد شد،

مثل خاک ذلیل خواهد گشت،مثل برده‌ها به زنجیر کشیده خواهد شد،مثل اسیران مسلوب الاراده خواهد شد،مثل مجرمین سرافکنده خواهد ماند،خاک خود، هیبت خود، حاکمیت ملی خود، استقلال خود و فرزندان خود را از دست خواهد داد و جز آه و حسرت به دست نخواهد آورد.

حالت اسف‌انگیز امروز امت مصداق بزرگ پیشگویی حضرت ختمی‌مرتبت است که فرمودند: «روزگاری می‌آید که امت‌ها بر سر امت من می‌ریزند هم چنان‌که گرسنه‌ها بر سر بشقاب غذا می‌ریزند.» (یُوشِکُ الاُمم تَداعی عَلَیْکُمْ تَداعِیَ الأکَلَةِ علی قَصْعَتِها) 

عقل و منطق قبل از شرع انور و شرع حنیف حکم می‌کند که در چنین حالتی وحدت اکسیر اعظم است و هرگونه ایجاد اختلاف و اهانت به رموز و بزرگان مذاهب گناهی است که نه بخششی برای آن ممکن است و نه گناهی بالاتر از آن متصوّر.

ما در حساس‌ترین برهه سرنوشت امت اسلامی از عقلای امت می‌خواهیم به شواذ طرفین و متطرفین و جُهّال مذاهب مخصوصا به وهابیت ناپاک و شیعه انگلیسی و متعصبین تاریک‌اندیش بی‌خبر از روح آیات کتاب آسمانی و سنت نبوی و سیره ائمه اطهار مجال تنفس و جولان ندهند و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را که در باب ایجاد اختلاف توسط استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل، انگلیس مکار و آل سعود صورت گرفته خنثی و به هباء منثور تبدیل نمایند.

تصویر حقانیت یک مذهب قطعاً ملازم با اهانت و فحاشی و سبّ و ناسزا به بزرگان مذهب دیگر نیست جایی که امیرالمؤمنین(ع) در جنگ صفین با جمله نورانی «انّی أکره أن تکونوا سبّابین» از سب معاویه جلوگیری می‌کند و دستور می‌دهد به‌جای فحش و ناسزا مَساوی و اشتباهات او تذکر داده شود تکلیف شیعیان او کاملاً روشن است و هر کس از این دایره خارج شود باید برای خود اردویی غیر از اردوی امیرالمؤمنین جستجو کند".

این پیام تاکید کرده است: استان اردبیل همیشه در باب وحدت پیش‌قدم و الگو بوده و یقین داریم که مثل همیشه الگو خواهد بود. در آستانه هفته وحدت به خاطر ویروس منحوس کرونا با اجتناب از تشکیل اجتماعات با حقیقت قرآن و روح آسمانی رسول خدا و ارواح علوی ائمه اطهار پیمان می‌بندیم که همیشه در دایره مصالح کلان امت اسلامی که در وحدت متجلی است حضورداشته باشیم.

به روح بلند حضرت امام و شهدا درود می‌فرستیم و خاضعانه بر دستان مبارک رهبر عظیم‌الشأن عالم اسلام حضرت آیه‌الله العظمی امام خامنه‌ای که خود از منادیان بزرگ وحدت اسلامی و خاری بزرگ در چشم اهل اختلاف است بوسه می‌زنیم. 

به گزارش ایرنا ، بمناسبت هفته وحدت آیین‌های مختلفی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های نمین و خلخال در حال برگزاری است.

در ۲ شهرستان خلخال و نمین استان اردبیل و در مناطق عنبران و هشجین برادران اهل سنت ساکن هستند.

عنبران در شرق و هشجین در جنوب اردبیل واقع بوده و با استان گیلان همسایه هستند.

نظر شما