شناسهٔ خبر: 43652953 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین اخبار و رویدادهای البرز در هفته‌ای که گذشت

کرج - ایرنا - هفته گذشته (سوم تا نهم آبان) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی استان البرز رخ داد که مهمترین آنها تمدید محدودیت‌های کرونایی بود.

صاحب‌خبر -

 وزارت نیرو با افزایش حق آبه البرز موافقت کرد، رییس جمهوری بر تکمیل آزاد راه چرمشهر - آبیک تاکید دارد، سارقان میلیاردی در البرز دستگیر شدند، البرز از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پاک است، محدودیت مقطعی ترافیکی در جاده کرج - چالوس آغاز شد، مرکز شبانه روزی فوریت تولید در البرز راه اندازی شد، از جمله مهمترین خبرهای استان البرز در هفته گذشته بود.

۳۰۰ واحد صنفی کرج اخطار تعطیلی دریافت کردند

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تشدید نظارت های بهداشتی در شرایط کرونایی، گفت: در این زمینه ۳۰۰ واحد صنفی و خدماتی این شهرستان اخطاریه تعطیلی دریافت کردند.

غفور قاسم پور افزود: با تداوم محدودیت های کرونایی در کرج به دلیل شیوع ویروس کرونا، گشت های نظارتی بهداشتی در سطح شهرستان کرج فعال شده است.

وی از صنوف خواست برای حفظ سلامت مردم دستور العمل ها را رعایت کنند تا کار به پلمب واحد صنفی ختم نشود.

وزارت نیرو با افزایش حق آبه البرز موافقت کرد

استاندار البرز گفت: پس از پیگیری های فراوان، وزارت نیرو با افزایش ۲۰میلیون مترمکعبی حق آبه این استان از محل سدهای کرج و طالقان موافقت کرد.

عزیزاله شهبازی افزود: این امر طی هفته آینده پیگیری و محقق خواهد شد که  افزون بر تامین آب شرب مردم، ۲۰۰ لیتر برثانیه در اختیار شهرک های صنعتی استان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: این اقدام با توجه به روند رو به رشد فعالیت های تولیدی و صنعتی در شهرک های صنعتی استان، به ویژه در اشتهارد با امتیازات خاص که اکنون به بهشت سرمایه گذاران تبدیل شده، پیگیری شد.

۵۰۰ تن شکر قاچاق در ساوجبلاغ کشف شد

فرمانده انتظامی البرز اظهار داشت: ۵۰۰ تن شکر قاچاق در یک انبار در شهرستان ساوجبلاغ این استان کشف و ضبط شد.

سردار عباسعلی محمدیان افزود: به دنبال دریافت گزارشی مبنی برنگهداری شکر قاچاق در بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ بررسی موضوع  در دستور کار پلیس کشف جرائم اقتصادی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی ابتدا پس از اطمینان از صحت اطلاعات با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از انبار مورد نظر ۵۰۰ تن شکر خارج از شبکه توزیع و قاچاق کشف کردند.

به گفته وی، کارشناسان ارزش اموال قاچاق مکشوفه را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

۵۰ هزار مترمربع از معابر شهر هشتگرد آسفالت شد

شهردار هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ هزار متر مربع از معابر اصلی و فرعی این شهر آسفالت شده است.

داریوش یگانه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای بهسازی این معابر ۶ هزار تن آسفالت مصرف شده که رضایتمندی شهروندان را درپی داشته است.

استاندار البرز: رییس جمهوری بر تکمیل آزاد راه چرمشهر - آبیک تاکید دارد

استاندار البرز در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام گرهگشایی از موانع پروژه آزاد راه چرمشهر - آبیک اظهار داشت: تسریع در تکمیل این پروژه ملی مورد تاکید رییس جمهوری است.

عزیزاله شهبازی افزود: آزاد راه چرمشهر- آبیک به طول حدود ۱۵۸ کیلومتر از استان های تهران، البرز و قزوین می گذرد.

وی ادامه داد: مردم برای تسهیل در تردد به ۱۴ استان کشور در انتظار بهره برداری از پروژه کمربندشمالی کرج و آزادراه جنوبی البرز ( آزاد راه چرمشهر- آبیک) هستند که تکمیل این پروژه ها نقش موثری درکاهش بار ترافیکی  منطقه دارد.

سارقان میلیاردی در البرز دستگیر شدند

رییس پلیس آگاهی البرز اعلام کرد: اعضای باند سارقان منزل که اقدام به ۱۱۰میلیارد ریال سرقت از منازل مسکونی در چند استان کشور کرده اند، شناسایی و دستگیرشدند.

سرهنگ محمد نادربیگی افزود: در پی وقوع سرقت های متعدد منزل در مناطقی از عظیمیه و اسلام آباد  کرج و شهرستان  فردیس استان البرز  به شیوه تخریب توپی قفل در و بالکن رویی و اعلام شکایت شهروندان در این خصوص، رسیدگی به این پرونده ها در اختیار تیم ویژه ای از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

خانواده های البرزی نظام آموزشی را همراهی کنند

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به شرایط کرونایی کشور و استان گفت: از خانواده های دانش آموزان می‌خواهیم در نقش معلم یار، نظام تعلیم و تربیت را همراهی کنند.

سالار قاسمی افزود: خانواده رکن مهم تعلیم و تربیت است و ارتباط خانواده با مدرسه یک الزام در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.

سرمربی گل ریحان البرز: وضعیت این تیم بحرانی نیست

سرمربی تیم فوتبال گل ریحان البرز در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه وضعیت این تیم بحرانی نیست، گفت: هدف ما در رقابت های پیش روی فصل جدید این است که بتوانیم یک فوتبال پاک نه تنها برای استان بلکه برای کل کشور ارایه دهیم.

علی لطیفی افزود: گل ریحان امروز ۹۰ درصد بازیکنان فصل قبل خود را در اختیار ندارد، تنها ۲ بازیکن زیر ۲۳ سال برای این تیم باقی مانده که از هفته پیش با هدف انتخاب بازیکنان جدید از بیش از ۲ هزار بازیکن  از البرز و دیگر استان های کشور تست گرفته شد.

البرز از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پاک است

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: تاکنون هیچ نشانه ای از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور و استان البرز مشاهده نشده است.

دکتر علیرضا جمالی به خبرنگار ایرنا افزود: نشست های ستاد آنفلوآنزا با اتحادیه های مرغ های تخمگذار و گوشتی استان به طور مرتب برگزار می شود که یکی از تصمیمات در این نشست ها، حذف گله های مرغ تخمگذار مسن است.

مدیرکل فرهنگ البرز: رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل کوشا باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در نشست کارگروه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در هفته پدافند غیرعامل با تاکید بر ضرورت توجه اقشار مختلف مردم به پدافند غیرعامل گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در راستای فرهنگ‌سازی این مهم کوشا باشند.

ناصر مقدم افزود: فرهنگ‌سازی برای توجه بیشتر به پدافند غیرعامل از رسالت‌های مهم رسانه‌ها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: رعایت مقررات و ضوابط پدافند غیرعامل در مقابل تهدید دشمن ضروری است و باید به طور جدی به آن توجه کرد.

۴۰ هزار یادواره شهدا در مدارس کشور برگزارمی شود

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کرج اظهارداشت: همزمان با گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی  ۴۰ هزار یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی در مدارس کشور برگزار می شود.

علی رمضانی افزود: این جشنواره فرهنگی- حماسی تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در بستر شبکه شاد درکانال معاونت پرورشی و فرهنگی درمدارس کشور با اجرای برنامه های متنوع تربیتی ادامه دارد.

محدودیت مقطعی ترافیکی در جاده کرج - چالوس آغاز شد

کارشناس کنترل ترافیک پلیس راه استان البرز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به آغاز اجرای عملیات حفاری گازرسانی در محدوده جاده کرج - چالوس که از امروز سه شنبه محدودیت ترافیکی به صورت مقطعی در این محور ایجاد می شود.

سروان مسعود خانجانی افزود: بر این اساس عملیات حفاری گازرسانی در روزهای شنبه تا سه شنبه هر هفته تا ۱۹ اسفند ماه سال جاری در این محور ادامه دارد.

۵۰ واحد صنفی متخلف کرج تعطیل شد

رییس اداره بازرسی فرمانداری کرج از تعطیلی ۵۰ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در شرایط محدویت های کرونایی در این شهرستان خبر داد.

محبوب فروزنده در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این اماکن شامل نانوایی و باشگاه ورزشی بودند که در جریان بازدید های کارشناسان و ناظران  به عنوان متخلف بهداشتی شناخته شدند.

وی ادامه داد: طی یک ماه گذشته تاکنون در مجموع سه هزار و ۵۰۰ واحد صنفی، غذایی، پذیرایی و گردشگری پس از اعلام محدودیت های کرونایی در کرج مورد بازدید قرار گرفت که از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ واحد نیز اخطار تعطیلی دریافت کردند.

نظام نامه پدافند غیر عامل کرج تدوین شد

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج از تدوین نظام نامه پدافند غیر عامل برای حفاظت از مراکز زیرساختی و علمی در این شهرستان خبر داد.

غفور قاسم پور در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس حفاظت از زیرساخت های حیاتی در شهرستان کرج از جمله سد امیرکبیر، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، خطوط مواصلاتی و خطوط انتقال گاز به صورت ویژه مد نظر قرارگرفته است.

مرکز شبانه روزی فوریت تولید در البرز راه اندازی شد

مرکز شبانه روزی فوریت های تولید و سرمایه گذاری با هدف برطرف کردن سریع مشکلات پیش روی بخش تولید و صنعت البرز راه اندازی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در حاشیه راه اندازی این مرکز در گفت وگو با رسانه ها اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نامگذاری شده، تمام هدف ما بر این است تا مشکلات بخش تولید و صنعت که نیاز به فوریت دارند را در کوتاهترین زمان ممکن برطرف نماییم.

جهانگیر شاهمرادی افزود: امروز درگیر جنگ اقتصادی از یک سو و ویروس کرونا از سوی دیگر هستیم؛ هر ۲ این موضوع بر فعالیت اقتصادی اثر گذار بوده اما با این وجود چرخه تولید در کشور ما کماکان چرخه فعالی است.

۲۵۷ واحد صنفی متخلف در البرز پلمب شد

رییس اتاق اصناف البرز گفت: با توجه به موج سوم کرونا و در اجرای طرح تشدید برخورد با واحدهای صنفی طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا روز گذشته ۲۵۷ واحد واحد صنفی متخلف دراین استان پلمب شد.

بهروز حصاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هفته جاری ۲ هزارو ۱۷۹ واحد صنفی مختلف  توسط تیم های مختلف تعزیرات حکومتی ، اتاق اصناف، علوم پزشکی و  بهداشت محیط مورد بازدید قرارگرفتند.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت  ۸۹۶ واحد صنفی متخلف  اخطار کتبی دریافت کردند.

متقاضیان مسکن ملی تا پایان آبان ماه تعیین تکلیف می‌شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور روز چهارشنبه در نشست بررسی طرح اقدام ملی مسکن که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور اعضای مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد  استان البرز برگزار شد اعلام کرد: متقاضیان مسکن طرح اقدام ملی با در نظر گرفتن شرایط آنان تا پایان آبان ماه جاری تعیین تکلیف می‌شوند.

حبیب‌الله طاهرخانی افزود: متقاضیانی که به‌رغم دریافت مکرر پیامک اخطار، پرونده خود را ناقص گذاشته و بارگذاری نمی‌کنند و افرادی که تعهدنامه ارائه نداده از فهرست طرح اقدام ملی مسکن حذف می‌شوند.

سرپرستار بیمارستان نظرآباد آسمانی شد

سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به خبرنگار ایرنا گفت: فاطمه شفیعی مقدم سرپرستار بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) شهرستان نظرآباد به آسمان ها پرکشید.

دکتر مهرداد بابایی افزود: این مدافع سلامت پس از ماه ها تلاش برای مداوای بیماران کرونایی سرانجام در راه خدمت به مردم جان به جان آفرین تسلیم کرد.

محدودیت های کرونایی البرز یک هفته دیگر تمدید شد

استاندار البرز با تاکید بر نقش موثر همراهی مردم برای کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: محدودیت های کرونایی البرز به مدت یک هفته دیگر از ۱۰ تا ۱۶ آبان ماه تمدید شده است.

عزیزالله شهبازی افزود: کادر بهداشت و درمان البرز مجاهدانه در خط مقدم مقابله با کرونا ایستاده‌اند.

روزانه ۱۲ تن گوشت تازه مرغ در البرز توزیع می شود

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران گوشتی استان البرز اظهار داشت: روزانه ۱۰ تا ۱۲ تن گوشت مرغ گرم از تولیدکنندگان استان تحویل و با قیمت مصوب در اختیار میادین میوه و تره بار استان البرز قرار می گیرد.

حسین شعبانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان گوشت مرغ بر اساس تعهدات مرغداران استان و با توجه به مصوبات تنظیم بازار با قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار میادین میوه و تره بار قرار می گیرد.

وی ادامه داد: میادین نیز گوشت مرغ را با قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به مصرف کنندگان به فروش می رسانند.

تامین حق آبه رودخانه کرج را از مرگ احتمالی نجات می‌دهد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز  گفت: تخصیص حق آبه مناسب رودخانه حفاظت شده کرج را از خطر احتمالی نابودی نجات می‌دهد.

فردین حکیمی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رودخانه کرج به‌عنوان یکی از رودخانه‌های مهم حفاظت شده کشور بوده که علاوه بر تامین آب شرب، به لحاظ زیستگاهی نیز دارای اهمیت ویژه است.

۱۳ هزار خانوار روستایی از خدمات صندوق بیمه بهره‌مند شدند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان البرز گفت: تاکنون ۱۳ هزار خانوار روستایی و عشایر استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته و ۷۴۴ خانوار نیز تا پایان مهر امسال به دلیل فوت سرپرست خانوار، از کار افتادگی یا بازنشستگی پیش از موعد و مستمری پیری دریافت کردند.

هادی بشیری افزود: اکنون ۲۰ کارگزاری استان البرز شامل هشت کارگزاری ساوجبلاغ، هفت کارگزاری کرج، ۲ کارگزاری نظرآباد و یک کارگزاری در شهرستان‌های طالقان، اشتهارد و فردیس آماده ارائه اطلاعات و ثبت‌نام واجدان شرایط عضویت در صندوق روستائیان و عشایر هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز خواستار تشدید محدودیت‌ها شد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به خبرنگاران اعلام کرد: با توجه به بالارفتن شمار ابتلا به کرونا و خستگی مفرط کارکنان بیمارستان‌ها، اعمال محدودیت‌های شدید اجتماعی در استان و کشور ضروری است.

دکتر محمد نوری سپهر افزود: مراکز درمانی استان البرز در شرایط سختی به سر می‌برند و پزشکان و پرستاران  فشار کاری زیادی را تحمل می‌کنند و باید به سرعت برای عبور از این وضع چاره اندیشی شود.

امام جمعه کرج: نور رسول خدا (ص) هرگز خاموش شدنی نیست

سید محمدمهدی حسینی‌همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با محکوم کردن اهانت خبیثانه رییس جمهوری فرانسه به ساخت مقدس پیامبر اسلام (ص) گفت: نور رسول خدا حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) خاموش شدنی نیست.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

نظر شما