شناسهٔ خبر: 43652950 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با قدس آنلاین:

وحدت اسلامی مهمترین عامل پیروزی بر دشمنان اسلام است

مولوی سلامی گفت: اگر امت اسلامی از ظرفیت های موجودشان به صورت بهینه استفاده کنند، آنگاه از هر قدرت مدعی در شرق و غرب جهان، قوی تر خواهند بود.

صاحب‌خبر -

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با قدس آنلاین گفت:وحدت نیاز دائمی و همیشگی امت اسلام است. نه تنها امت اسلام بلکه هر امتی که می خواهد در دنیا سربلند و در برابر دشمنانش پیروز شود چاره ای ندارد جز اینکه اختلافات جزئی و فرعی را کنار گذاشته و وحدت داشته باشند. آنها باید دست به دست هم دهند تا هم برای پیشرفت و بالندگی و هم برای دفاع از خود توانایی داشته باشد.

وی اظهار کرد: وحدت از نگاه اسلام و قرآن یک اصل اساسی، اجتماعی، تمدنی و سیاسی است. اگر مسلمانان با هم متحد شوند و در زمینه اقتصاد و سیاست و اجتماع یک خط مش و راهبرد مشترک داشته باشند و همه با هم متحد حرکت کنند به نتایج بسیار مطلوب تری دست خواهند یافت.

وی اضافه کرد: به طور قطع این حرکت دست جمعی و انسجام و استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود در جهان اسلام اگر به صورت بهینه مورد استفاده قرار گیرد، آنگاه امت اسلامی در برابر دشمنان اسلام پیروز و کامیاب خواهند بود و قله های پیشرفت و موفقیت را فتح خواهند کرد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: امروزه با اختلاف و تفرقه ای که دشمنان در امت های اسلامی بوجود آورده اند  توانسته اند که ثروت های کشورهای اسلامی چیره شده و آن را به غارت برند.

مولوی سلامی خاطرنشان کرد: دشمنان مواد خام جهان اسلام  به ویژه نفت و گاز را  به صورت مفت می برند و تبدیل به محصولاتی دیگر کرده و با قیمت بسیار گران تر به امت های اسلامی باز می گردانند. چرا کشورهای اسلامی خود قادر نیستند این کار را انجام دهند؟

وی ادامه داد: موضوع دیگر این است که غربی ها دلارهای نفتی که جهان اسلام با فروش نفت کسب کرده است را به بهانه فروش محصولات بازپس گرفته و به کشورهای خود منتقل می کنند. سپس با این دلارها صنایع نظامی خود و ابزار و آلات جنگی درست کرده و آن را بر سر مسلمانان می ریزند.

وی با بیان این نکته که عدم اتحاد و انسجام مسلمانان باعث بروز مشکلات برای جهان اسلام است متذکر شد: کشورهای اسلامی امکانات و تجهیزاتی ویژه و خاصی از جمله منابع روی زمین و زیر زمینی و استراتژیک، مسیرهای آبی مبادی ورودی و خروجی جهان اسلام و مرزهایی که برخی از کشورهای اسلامی با شرق و غرب دارند. اگر مسلمانان از همه این ظرفیت ها به صورت بهینه استفاده کنند، به این معنی که یک استراتژی متحد که برای آن اندیشیده شده باشد اتخاذ کنند، آنگاه امت اسلامی از هر قدرت مدعی در شرق و غرب جهان، قوی تر خواهند بود.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: متاسفانه امروز امت اسلام در یک موضع انفعالی قرار گرفته است. این موضوع به خاطر این است که در میان امت اسلامی وحدت واقعی و حقیقی در حدی که بتواند این امت را به بالندگی و قله‌های پیشرفت برساند وجود ندارد. این سطح از وحدت در میان امم مسلمان بسیار ضعیف است و باید در جهت وحدت حرکت کنیم و بر اختلافات جزئی در مسائل چشم پوشیده و منافع کلی امت اسلام را در نظر بگیریم. این موضوع از درجه اهمیت بالایی برخوردار بوده و در اولویت است.

وی در خصوص تقویت وحدت و انسجام بیشتر آن در ایران نیز گفت: باید در مدیریت کشور به تناسب شایستگی از پیروان دیگر ادیان نیز استفاده کرد. باید چه اهل سنت چه غیر اهل سنت و چه از اقوام بلوچ و کرد و ترک و عرب و دیگر اقوام نیز در مدیریت کشور استفاده شود که این موضوع دلها را به هم نزدیک تر خواهد کرد و بهانه را از دشمنان خواهد گرفت و تبلیغات سوء دشمنان را خنثی خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما