شناسهٔ خبر: 43652830 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سازمان ملل: اسرائیل برای شهرک‌سازی در اراضی فلسطین باید بازخواست شود

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور فلسطین، شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه شورای امنیت خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از قدس پرس، گزارشگر سازمان ملل در امور فلسطین تداوم شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را نقض آشکار قوانین بین المللی اعلام کرد.

مایکل لینک ضمن انتقاد از موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با ساخت ۵ هزار واحد جدید در فلسطین اشغالی گفت جامعه بین المللی در این باره نباید تنها به انتقاد صرف اکتفا کند، بلکه اسرائیل باید مورد بازخواست قرار گیرد. این مقام سازمان ملل یادآور شد رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ با ساخت ۱۲ هزار و ۱۵۰ واحد صهیونیست نشین موافقت کرده است و عملا در حال اشغال کامل اراضی فلسطینیان است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین در بخشی از گزارش خود متذکر شد از سال ۱۹۷۹ به این سو، شورای امنیت ۶ بار شهرک سازی رژیم صهیونیستی را غیر قانونی و نقض قوانین بین‌المللی اعلام کرده است. همچنین در قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت توقف فوری و کامل شهرک‌سازی‌ها درخواست شده است. هماهنگ کننده سازمان ملل در روند صلح فلسطین از سال ۲۰۱۴ تا به امروز ۱۴ مرتبه نقض تعهدات رژیم صهیونیستی مرتبط با قطعنامه ۲۳۳۴ را به اطلاع شورای امنیت رسانده است.

لینک بر ضرورت بازخواست رژیم صهیونیستی از سوی جامعه جهانی و سازمان ملل و پرهیز از دنباله روی از قوانین جنگل تاکید کرد.

چندی پیش «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین، در سخنرانی در شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید بابت تداوم شهرک‌سازی در کرانه باختری مجازات شود.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «اسرائیل نمی‌خواهد به اشغالگری پایان دهد، بلکه خواستار حفظ اراضی اشغالی است. اعلام غیرقانونی بودن ساخت شهرک‌ها کافی نیست و باید مجازات اعمال شود. ما (فلسطینی‌ها) می‌توانستیم با خشونت به خشونت اسرائیل پاسخ دهیم، اما ما این راه را انتخاب نمی‌کنیم».

انتهای پیام/

نظر شما