شناسهٔ خبر: 43651766 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال:

علیرضا فغانی مشکلی برای قضاوت در ایران ندارد

صاحب‌خبر - علیرضا سهرابی ، در حاشیه تست کشوری داوران لیگ برتر و لیگ دسته اول فوتبال و فوتسال خراسان رضوی که در مجموعه ورزشی تختی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: کمیته داوران فدراسیون فوتبال بر اساس شرایط کرونایی تصمیم گرفت تا تمام داوران کشور در استان خود تست آمادگی پیش فصل دهند. تمام همکاران و ناظران دپارتمان داوری فدراسیون را به ۳۰ استان کشور تقسیم کردیم تا از این روند بازدید داشته باشند. از آنجا که خراسان رضوی یکی از قطب‌های مهم داوری در کشور محسوب می‌شود، شخصا در تست داوری هیات فوتبال خراسان رضوی شرکت کردم. تست‌های آمادگی داوران، یکی از آیتم‌های تعیین کننده شرایط آنان در مسابقات لیگ برتر است.
رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در خصوص افزایش تعداد داوران خراسانی در لیگ برتر خاطرنشان کرد: تعداد، کیفیت و کمیت باید در کنار یکدیگر باشد. در دپارتمان داوری فدراسیون در تلاشیم تا شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا داوران در یک رقابت سالم رشد کرده و بالا بیایند و هر داوری که توانمندی بیشتری دارد انتخاب شود. اینکه چه تعداد داور از هر استان انتخاب شوند مطرح نیست. به دنبال ارتقاء کیفی داوران هستیم.
سهرابی ادامه داد: سطح کیفی داوران در جریان مسابقات لیگ برتر توسط ناظران ارزیابی می‌شود. داوران خراسانی فصل موفقی را در سال گذشته سپری کردند و مرتضی منصوریان کاندیدای حضور در لیست بین‌المللی شد. این موضوع نشان دهنده رشد داوری خراسان است. خراسان در گذشته قطب داوری کشور بود و داوران زیادی در لیست بی‌المللی داشت. منصوریان نیز در حال حاضر به سطحی رسیده‌ که امید داریم تا در لیست بین‌المللی قرار گیرد و در مسابقات آسیایی قضاوت کند.
وی در خصوص پرداخت مطالبات داوران عنوان کرد: مطالبات تیم‌های داوری در لیگ برتر فوتبال پرداخت شده، اما بخشی از بدهی فدراسیون به داوران در لیگ‌های پایین‌تر هنوز پرداخت نشده است.
رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در خصوص امکان بازگشت علیرضا فغانی و قضاوت در لیگ‌ برتر ایران گفت: این موضوع به تصمیم شخصی علیرضا فغانی مربوط می‌شود. ایشان در حال حاضر با لیگ استرالیا قرارداد دارد و برای آنان قضاوت می‌کند. فغانی یک ایرانی است و پس از پایان قراردادش با لیگ برتر استرالیا اگر بخواهد می‌تواند بدون هیچ مشکلی در ایران قضاوت کند.

نظر شما