شناسهٔ خبر: 43650486 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

کومان در نهایت با والنسیا بست / برزیل و آرژانتین با تمام قوا در قطر / تقویم طرفداری (10 آبان)

علیرضا هاشمی

تقویم طرفداری امروز به وقایع ورزشی ایران و دنیا در روز دهم آبان ماه می پردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش طرفداری، در ادامه قسمت های پیشین این بخش، امروز به وقایع، اخبار و حواشی ورزش ایران و دنیا در روز دهم آبان ماه، دو دهه پیش از این می پردازیم. 

بازتاب پیروزی تیم ایران بر امارات در مطبوعات بوسنی (1380/08/10)

روزنامه های اسلوبوجینیه و دنونی اواز بوسنی روز پنجشنبه به انعکاس خبر پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم امارات عربی متحده پرداختند. دنونی اواز نوشت ملی پوشان فوتبال ایران در ابوظبی با نتیجه 3 بر صفر از سد تیم امارات عربی متحده گذشتند تا برای صعود به جام جهانی 2002 به مصاف تیم ایرلند بروند. روزنامه اسلوبوجینیه نیز نوشت تیم ملی فوتبال ایران در مجموع دو دیدار با حساب 4 بر صفر از سد تیم امارات عربی متحده گذشت. این روزنامه افزود ملی پوشان فوتبال ایران که در دیدار رفت با نتیجه یک بر صفر تیم امارات را شکست داده بودند در دیدار برگشت بهتر ظاهر شدند و 3 بار توپ را با تور دروازه حریف آشنا کردند.

اریکسون به دنبال ادامه مربیگری در تیم ملی انگلیس (1381/08/10)

در پی اعلام استعفای "آدام کروزیر" مدیرعامل اتحادیه فوتبال انگلیس، "سون گوران اریکسون" سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور اعلام کرد به وظایف خود دراین تیم ادامه می دهد. به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، اریکسون در گفت و گویی که روی یک سایت اینترنتی منتشر شد اظهارداشت: مانند هر کس دیگر من نیز از استعفای کروزیر شگفت زده و متاثر شدم اما مصمم هستم به کار خود در تیم ملی انگلیس ادامه دهم.

پس از اعلام استعفای کروزیر که به خاطر اختلاف نظر با دیگر مقامــــات مسئول فوتبال انگلیس در مورد نحوه اجرای مسابقات فوتبال و قراردادهــای تبلیغاتی مربوط به تیم ملی این کشور انجام شد، شایعات در مورد احتــــمال کناره گیری اریکسون نیز بالاگرفت. "پل نیومن" سخنگوی فدراسیون فوتبال انگلیس در همین زمینه اعلام کــرد استعفای کروزیر تاثیری بر ادامه حضور اریکسون سوئدی که توسط وی به سمــت مربی تیم ملی انگلیس انتخاب شده است، نخواهد داشت. در همین حال "استیو مکلارن" که وظیفه کمک مربیگری اریکسون در تیم ملی را برعهده داشت، اعلام کناره گیری کرد. وی روز جمعه اظهارداشت: بخاطر تمرکز کامل روی وظایفم در باشگـــــاه میدلزبورو تصمیم به کناره گیری گرفته ام.

"آرزوهای بزرک" فلورنتینو پرز برای تیم رئال مادرید (1382/08/10)

"فلورنتینو پرز" رییس پرشکوه ترین و با افتخارترین باشگاه فوتبال جهان بنام رئال مادرید، در اندیشه توسعه نفوذ این تیم در هندوستان و آمریکا و خرید ستاره یا پدیده ای دیگر در تابستان آینده است. پرز در گفت و گو با خبرگزاری آلمان افزود: آنچه تاکنون انجام داده ایم تنها زیربنای تیم اصلی رئال مادرید در قرن 21 است. وی اعلام کرد برنامه آتی وی ارتقای تیم رئال مادرید در سطح جهانی است و درنظر دارد در تابستان آینده پنج دیدار دوستانه در چین، ژاپن، هندوستان و ایالات متحده آمریکا برگزارکند.

حضور بازیکنانی نظیر فیگو، زیدان و رونالدو در تیم رئال مادرید، لیک اسپانیا را مورد توجه همه جهانیان قرارداد اما اضافه شدن بکهام به این جمع، همطراز انقلابی عظیم بود: رئال به تیمی تبدیل شد که در سراسر جهان طرفدار یافت و بویژه در قاره آسیا بعنوان بزرگترین بازار فوتبال محبوب شد. پرز اظهارداشت: در تابستان آینده باید به ژاپن و چین برگردیم و از بازار آنجا استفاده کنیم. می بایست برای هندوستان و ایالات متحده نیز برنامه ریزی داشته باشیم. رییس باشگاه رئال ادامه داد می خواهد تیمی با 9 مهاجم داشته باشد چون اگر رئال مادرید به روند کنونی خود یعنی خرید یک مهاجم ستاره در هر فصل ادامه دهد "شکست ناپذیر" خواهد شد.

تایلند نامزد میزبانی بازی های المپیک 2016 می شود! (1384/08/10)

معاون نخست وزیر تایلند پیشنهاد احتمالی میزبانی بازی های المپیک 2016 توسط بانکوک را به اطلاع مسوولان کمیته بین المللی المپیک می رساند. به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، "سوات لیپتاپانلوپ" و "نـــــات ایندراپانا" از اعضای کمیته ملی المپیک تایلند هفته آینده در مقر کمیته بین المللی المپیک در لوزان سوییس حضور خواهند یافت. بانکوک یکی از نخستین پیشنهاددهندگان میزبانی بازیهای 2008 المپیک بود اما در کسب این امتیاز به دلیل نگرانی کمیته بین المللی المپیک در مورد امکانات این شهر در بخش حمل و نقل و همچنین مکانهای برگزاری این پیکارها ناکام ماند. نات گفت: دیدار از لوزان پس از انجام بررسی های لازم در مورد تصمیم گیری برای ارایه پیشنهاد میزبانی این بازیها صورت خواهد گرفت. پکن میزبان بازیهای 2008 المپیک است و شهرهای لندن، مادرید، مسکو، نیویورک و پاریس پنج شهری هستند که برای کسب میزبانی مسابقات 2012 این بازیها در رقابت تنگاتنک با یکدیگر قرار دارند.

7 بازیکن در فهرست 18 نفره دنیزلی قرار ندارند (1385/08/10)

"مصطفی دنیزلی" سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران اسامی 18 بازیکن خود را برای بازی با استقلال اعلام کرد. به گزارش روز چهارشنبه سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، دنیزلی در پایان تمرین امروز اسامی 18 بازیکن برای بازی با استقلال را اعلام کرد. طبق فهرست ارائه شده نام احسان خرسندی، محمد محمدی، مسعود زارع، داریوش رضائیان، نیما قویدل، علیرضا حقیقی و محمد پروین در بین 18 بازیکن بازی با استقلال قرار ندارد. به نظر می رسد مصدومیت احسان خرسندی و عدم حضور کامل وی در تمرینات هفته جاری اصلی ترین علت برای خروج نام این بازیکن از فهرست 18 نفره باشد. طبق اعلام دنیزلی بازیکنانی که در لیست 18 نفره قرار ندارند در تمرین صبح روز پنج شنبه نیز غایب خواهند بود.

باشگاه والنسیا با "رونالد کومان " قرارداد بست (1386/08/10)

باشگاه فوتبال والنسیا اسپانیا با "رونالد کومان" سرمربی هلندی تا سال 2010 میلادی قرارداد کاری منعقد کرد.
روزنامه ورزشی "آس" چاپ مادرید روز پنجشنبه گزارش داد: کومان سرمربی باشگاه "پی اس وی آیندهون" هلند دیروز با باشگاه والنسیا برای آنچه از سال جاری ورزشی باقی مانده است و دو سال دیگر قرارداد امضاء کرد. کومان 44 ساله که تا پایان سال جاری ورزشی با باشگاه پی اس وی قرارداد داشت به پیشنهاد والنسیا پاسخ مثبت داده و هلند را به مقصد اسپانیا ترک می کند.
وی دیروز در یک مصاحبه مطبوعاتی در ورزشگاه فیلیپس از هواداران و مسوولان تیم هلندی خداحافظی کرد.
سرمربی جدید تیم والنسیا فردا جمعه به اسپانیا انتقال پیدا می کند و روز یکشنبه از جایگاه مقامات، مسابقه تیم والنسیا در برابر تیم مایورکا را تماشا خواهد کرد.
بنابر این گزارش، کومان از هفته آینده سرپرستی تیم والنسیا را بر عهده خواهد گرفت و به احتمال قوی برای اولین بار به عنوان سرمربی این تیم در رقابت تیم والنسیا در جام قهرمانان در برابر تیم "روزنبرگ" بر روی نیمکت این تیم خواهد نشست. خاطر نشان می شود که کومان پیش از این در دورانی که "فنخال" سرپرستی تیم بارسلونا را بر عهده داشت، دستیار او بود و اکنون برای اولین بار در اسپانیا سرپرستی یک تیم را بر عهده می گیرد.
بنابر گزارش های دریافتی از منابع خبری، باشگاه والنسیا با باشگاه پی اس وی هلند برای پرداخت غرامت انتقال کومان به توافق رسیده است، اما هنوز میزان این غرامت اعلام نشده است.

پیکان قزوین بار دیگر صدرنشین شد (1387/08/10)

تیم پیکان قزوین در هفته سیزدهم رقابت های فوتبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران عصر روز جمعه مقابل تیم برق شیراز به برتری دست یافت و بار دیگر صدرنشین شد.
به گزارش ایرنا ، این دیدار که در ورزشگاه شهید رجایی شهر قزوین برگزار شد تیم فوتبال پیکان با تک گل میثم رضاپور از سد حریف خود گذشت .
این دیدار را که بیش از 10 هزار نفر تماشاگر نظاره گر آن بودند رحیم رحیمی مقدم به همراه حمزه غمزه و رضا نیک نهاد قضاوت کرد.
تیم فوتبال پیکان قزوین بااین پیروزی مجددا به صدرجدول رده بندی لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران بازگشت .

یکه تازی اینتر میلان در فوتبال ایتالیا ادامه دارد  (1388/08/10)

در ادامه هفته یازدهم لیک فوتبال ایتالیا تیم اینترمیلان در زمین لیورنو با دو گل دقیقه 49 دانیل میلیتو مهاجم آرژانیتی و 80 مایکون مدافع برزیل خود به 3 امتیاز باارزش خارج از خانه دست یافت تا فاصله اش را با یوونتوس نزدیکترین تعقیب کننده صدر جدول به هفت امتیاز افزایش دهد. در دیگر بازی حساس امشب تیم آث رم پس از 3 شکست متوالی توانست در ورزشگاه المپیک رم با حساب 2 بر یک بولونیا را شکست داده و موقتا از بحران خارج شود. در این بازی مارکو ووچینیچ مهاجم اهل مونته نگرو و پروتا برای رم و آدیلتون برای بولونیا گلزنی کردند. شب گذشته نیز در آغار هفته یازدهم این مسابقات میلان با حساب 2 بر صفر پارما را شکست داد و یوونتوس در خانه 2 بر سه مغلوب ناپولی شد.

جدول رده بندی: -1 اینتر میلان 28 امتیاز -2 یوونتوس 21 امتیاز -3سامپدوریا 21 امتیاز -4 میلان 19 امتیاز -5 فیورنتینا 18 امتیاز

برزیل و آرژانتین با تمام ستاره های خود در دوحه (1389/08/10)

رییس فدراسیون فوتبال قطر گفت : تیم های فوتبال برزیل و آرژانتین با تمام بازیکنان مشهور و ستاره خود در دوحه به مصاف هم می روند.
شیخ حمد بن خلیفه بن احمد آل ثانی روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری که در خصوص این دیدار در دوحه برگزار شد ، اظهارداشت: این مسابقه فوتبال روز 17 ماه نوامبر (26 آبانماه ) مصادف با عید سعید قربان برگزار می شود.
وی افزود: این دیدار یکی از مهمترین دیدارهایی است که در این روز در خاورمیانه برگزار می شود و فدراسیون فوتبال قطر تمهیدات لازم را برای برگزاری هرچه بهتر این دیدار انجام داده است.
رییس فدراسیون فوتبال قطر بااشاره به اینکه قطر نامزد میزبانی مسابقات جام جهانی 2022 شده است ، افزود: انتخاب میزبان مسابقات جام جهانی 2018 و 2022 روز دوم دسامبر در مقر فدراسیون بین المللی فوتبال / فیفا / واقع در زوریخ برگزار می شود.
وی افزود: از اینرو برگزاری هر چه بهتر دیدار دوستانه تیم های برزیل و آرژانتین به میزبانی قطر برای ما اهمیت دارد.
شیخ حمدبن خلیفه بن احمد آل ثانی افزود: برای این دیدار پنجاه هزار بلیت درنظر گرفته شده است که دو هفته قبل از آن به فروش می رسد و پیش بینی می شود تماشاگران زیادی از قطر و کشورهای خارجی ها با حضور در ورزشگاه ، این دیدار را مشاهده کنند.

"زلاتکو کرانچار" سرمربی تیم فوتبال سپاهان شد (1390/08/10)

زلاتکو کرانچار" مربی 54 ساله کروات، سرمربی جدید تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان شد. یک منبع آگاه شامگاه جمعه در گفت وگویی ظهار داشت: باشگاه فولاد مبارکه سپاهان دقایقی پیش با کرانچار مربی کرواتی برای هدایت تیم فوتبال خود به توافق نهایی رسید.  طرفین پس از برگزاری جلسه چهارساعته که در دفتر "علیرضا رحیمی" مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان برگزار شد، به توافق رسیدند. این مربی کروات، سابقه هدایت تیم پرسپولیس را در کارنامه خود دارد.

مربی پیشین تیم فوتبال سپاهان "لوکا بوناچیچ " کروات بود که بدلیل کسب نتایج ضعیف بعد از دیدار تیم فوتبال سپاهان با تیم مس کرمان در لیگ برتر باشگاههای کشور از سمت خود برکنار شد. پس از برکناری بوناچیچ ، "کریم قنبری" دستیار وی هدایت تیم فوتبال سپاهان را در دو دیدار اخیر برعهده داشت. تیم فوتبال سپاهان روز یکشنبه در چارچوب مسابقات لیگ برتر باشگاههای کشور باید با تیم ملوان انزلی دیدار کند.

نظر شما