شناسهٔ خبر: 43650260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختصاصی ایرنا

هفته وحدت، مانعی در مسیر تفکر اسلام‌ستیزانه دشمنان است

ارومیه- ایرنا- امام جمعه موقت پیرانشهر گفت: نامگذاری هفته وحدت به ابتکار امام راحل، مانعی در مسیر تفکر اسلام‌ستیزانه دشمنان شده است که باید بیش از پیش در راستای منویات امام خمینی (ره) تلاش کنیم.

صاحب‌خبر -

"ماموستا ابراهیم سرخابی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امام راحل با نامگذاری هفته وحدت در قرن حاضر، همان برنامه نبی مکرم اسلام در حوزه‌های مختلف اعم از اجتماعی، نظامی و سیاسی را ادامه دادند.

وی اظهار داشت: ابتکار امام راحل، افق روشنی برای مسلمانان ترسیم کرده و راهی را نشان دادند که موجب رفع بسیاری از مشکلات جامعه مسلمانان و تضمین کننده امت واحده اسلام بود.

امام جمعه موقت پیرانشهر ادامه داد: این حقیقت در تاریخ ثابت شده که تفرقه باعث ضعف و ناتوانی و زمینه‌ساز نفوذ دشمنان بوده و وحدت بین امت اسلام، پیروزی و موفقیت را برای مسلمانان رقم می زند.

"ماموستا سرخابی" تاکید کرد: ابتکار امام راحل و ندای وحدت و همدلی ایشان ما را ملزم می سازد که برای جلوگیری از شیطنت‌ها و تفرقه افکنی دشمنان روز به روز اتحاد خود را بیشتر کرده و فرصت هرگونه تفرقه افکنی را از دشمنان اسلام و مسلمین بگیریم.

وی با بیان اینکه وحدت مسلمانان ضرورتی اجتناب ناپذیر است، گفت: در شرایط کنونی دشمنان سعی می کنند تا با تبلیغ موارد تفرقه بین پیروان مذاهب مختلف، اتحاد مسلمانان را برهم زده و به اهداف خود دست یابند که با توجه به این امر، در این برهه حساس، وحدت و همدلی مسلمانان بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

وی با بیان اینکه احادیث و روایات مربوط به پیامبر اسلام و ائمه اطهار (ع) تفرقه و نزاع را بین امت اسلام مردود شمرده است، افزود: تفرقه موجب شکست مسلمانان در عرصه های مختلف می شود و باید از آن خودداری کرده و وحدت را تقویت کنیم.

امام جمعه موقت پیرانشهر ادامه داد: وحدت و یکپارچگی مسلمانان تاثیر بسزایی در عقب نشینی دشمنان دارد و توطئه های آنها را خنثی می کند؛ همانگونه که در صدر اسلام وحدت مسلمانان پیروزی بر دشمنان را موجب شد.

ماموستا سرخابی اظهار داشت: برقراری رابطه با دشمنان و فاصله گیری برخی از مسلمانان و کشورهای اسلامی از مقوله مهم وحدت زمینه ای فراهم می کند تا مقدسات دین اسلام به ویژه پیامبر اعظم (ص) مورد اهانت دشمنان قرار بگیرد همان طوری که در روزهای اخیر شاهد اهانت به این وجود مقدس در کشور فرانسه بوده ایم.

به ابتکار امام راحل، ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول که به ترتیب سالگرد ولادت نبی مکرم اسلام بنا به روایات اهل تسنن و تشیع بوده، در ایران اسلامی هفته وحدت نامگذاری شده ست.

نظر شما