شناسهٔ خبر: 43649919 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

استکی: دنبال منافع خودم نیستم

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: اولین برنامه‌ تیم ملی بوکس شرکت در تورنمنت خارجی است، پیشنهاد دادم به تایلند اعزام شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، علیرضا استکی با اشاره به اینکه امکانات و تجهیزات خوبی به منظور برگزاری اردوی کیش برای تیم ملی بوکس فراهم شده است، اظهار داشت: سومین مرحله اردوی تیم ملی بوکس از دوم آبان در جزیره کیش آغاز شده و تا 16 آبان ادامه خواهد داشت. 9 ورزشکار در این اردو حضور دارند که دو بوکسور  سنگین وزن هم به تمرینات دعوت کرده‌ایم.

وی افزود: نیمی از زمان اردوی دو هفته‌ای سپری شده و تمرینات اردونشینان در بهترین شرایط برگزار می‌شود. همچنین در طول هفته، 10 جلسه صبح و بعدازظهر تمرین داریم. در پایان این مرحله اردو به تهران بازمی‌گردیم و از 24 آبان ماه مرحله چهارم تمرینات آغاز می‌شود. 

 

استکی در خصوص تامین منابع مالی برگزاری اردو در کیش نیز یادآور شد: فدراسیون بوکس در حد بضاعت خودش به جهت برگزاری اردوها تلاش می‌کند. به عنوان سرمربی تیم، برای آوردن اسپانسر توانایی دارم و برخی از دوستانم برای کمک، پای کار می‌آیند. بنده برای برطرف کردن مشکلات مالی هر کاری که از دستم بربیاید انجام می‌دهم و به دنبال منافع خودم نیستم.

سرمربی تیم ملی بوکس تاکید کرد: هزینه‌های برپایی این مرحله از اردوهای تیم ملی بوکس در جزیره کیش توسط یکی از رفقای بنده و شرکت ساختمانی انبوه سازان همای تهران تقبل شده است. این دوستم دلی و بدون هیچ چشم‌داشتی به بوکس کمک می‌کند برای همین من هم، از او تشکر می‌کنم. خیلی از ورزشکاران در رشته‌های مختلف از نظر مالی مظلوم واقع شده‌اند. امیدوارم دیگر رشته‌های  ورزشی در آینده اردوهای باکیفیتی با وجود این دوستان داشته باشند. 

 

وی در پاسخ به این سوال که برای اعزام به مسابقات بین‌المللی با مشکل مالی مواجه خواهید شد؟ تاکید کرد: برای شرکت در مسابقات برون مرزی، کمیته ملی المپیک کمک می‌کند و از اسپانسرها کمک خواهیم گرفت. همچنین فدراسیون بوکس نیز در این موضوع دست و پا بسته نیست.  

سرمربی تیم ملی بوکس در مورد انتخاب ترکیب اصلی تیم ملی بوکس نیز گفت: در اردوی مرحله دوم، طبق برنامه‌‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی به ما اجازه می‌داد، نفرات هر وزن را به تمرینات دو روزه دعوت می‌کردیم. به ترتیب گروه‌های بعدی در اردو حضور یافتند و طی دو هفته، بوکسورهای شش وزن مورد آنالیز قرار گرفتند و تست شدند. در نهایت بهترین‌های هر وزن را انتخاب کردیم. به جز دانیال شه‌بخش و سیدشاهین موسوی دو المپین بوکس کشورمان، هنوز ترکیب تیم‌مان، نهایی نیست. بقیه نفرات در دو مسابقه انتخابی دیگر شرکت خواهند کرد تا در انتهای اسفند ماه تیم اصلی را ببندیم.     

 

استکی درباره برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی بوکس برای حضور در رقابتهای گزینشی و بازی‌های المپیک توکیو، خاطرنشان کرد: برنامه‌های آمادگی نفرات را به فدراسیون ارائه دادیم. اولین برنامه‌مان شرکت در تورنمنت خارجی است، پیشنهاد دادم به تایلند اعزام شویم. در حال رایزنی هستیم و اگر وزارت ورزش و جوانان به ما اجازه بدهد، طبق پروتکل‌ها تیم ملی بوکس غنا را به ایران بیاوریم و با آنها تمرین کنیم. همچنین بتوانیم در اسفند ماه مسابقات داخلی چند جانبه را نیز با تیم‌های ملی اطراف کشورمان در قالب جام فجر برگزار کنیم. ضمناً انتهای سال 99  پیکارهای تدارکاتی خودمان را خواهیم بست. سرانجام در فروردین و اردیبهشت ماه 1400 هم برای رقابتهای گزینشی کسب سهمیه بازی‌های المپیک توکیو آماده می‌شویم.

برچسب‌ها:

نظر شما