شناسهٔ خبر: 43649720 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختصاصی ایرنا؛

۹۰۵ طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد لرستان اجرا شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۹۰۵ طرح با اعتبار ۲۷ میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان جهت اشتغال مددجویان این نهاد در استان اجرایی شده است.

صاحب‌خبر -

"جاسم محمدی فارسانی" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سیاست اشتغال این نهاد حمایت از مشاغل خرد و زودبازده است که در این راستا امسال ۹۰۵ طرح در بخش های  کشاورزی، صنایع‌دستی، خدماتی و دامپروری اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها بر اساس شرایط محیطی متقاضیان، علاقه‌مندی، استعداد و تخصص فنی با اولویت خانوارهای تحت حمایت و فرزندان مددجو اجرا می‌شود، عنوان کرد: اجرای طرح‌های خوداشتغالی و پرداخت تسهیلات صرفا در زمینه کسب‌ و کار برای افراد آموزش ‌دیده اجرا می‌شود و حمایت‌های فنی، مشاوره و نظارت ناظران فنی اشتغال بعد از اجرای طرح به مدت پنج سال ادامه دارد.

محمدی فارسانی ادامه داد: آموزش مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت در تمام حرف و مشاغل در مؤسسات ذیصلاح جهت ارائه آموزش‌های فنی به مددجویان تحت حمایت به‌صورت فردی و گروهی با هماهنگی این نهاد و رایگان ارائه می‌شود.

وی افزود: درسال گذشته نیز پنج هزار و ۱۸۲ طرح اشتغالزایی در زمینه های مختلف با اعتباری بالغ بر ۱۳۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در این استان ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: سال گذشته از محل صندوق قرض‌الحسنه این نهاد ۷۵ میلیارد تومان وام کارگشایی به مددجویان پرداخت شد که این تسهیلات هیچگونه سود و کارمزدی ندارد و با سرمایه گذاری خیران راه اندازی شده که تاکنون برای رفع مشکلات و کارگشایی مددجویان موثر بوده است.

وی اظهار داشت: بر اساس موافقت‌نامه بودجه تا پایان سال جاری پنج هزار و ۸۵۰ طرح اشتغالزا با هزینه بیش از یکصد و ۹۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات اشتغال کمیته امداد و تسهیلات تبصره ۱۶ بانکی برای مددجویان ایجاد می‌شود. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: توانمندی خانواده با اشتغال و درآمد باثبات مهمترین اولویت برای این نهاد است که در سال گذشته در این راستا ۱۴۰ میلیارد تومان در حوزه مشاغل خانگی و اقتصاد خرد هزینه شده است.

اکنون ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت ۲۳۰ هزار نفر تحت پوشش هستند.

نظر شما