شناسهٔ خبر: 43649704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آرامش جاده‌ها با ثبت رفتار پرخطر رانندگان توسط دوربین‌های نظارتی تثبیت می‌شود

قزوین - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: آرامش در جاده‌های اصلی و فرعی با ثبت رفتار پرخطر رانندگان توسط دوربین‌های نظارت تصویری و کنترل سرعت به طور حتم تثبیت‌ می‌شود.

صاحب‌خبر -

جواد حق‌لطفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: برای ایمن سازی بیشتر راه‌های اصلی، به خصوص آزادراه و بزرگراه‌های استان طی سال‌های اخیر با به کارگیری دوربین‌های نظارت تصویری و کنترل سرعت شاهد کاهش حوادث و سوانح جاده‌ای، به خصوص کنترل ترافیک هنگام بارش برف و باران بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه دوربین‌های تصویری وضعیت ترافیکی و جوی مناطق مختلف را مورد رصد قرار می‌دهند، اظهار داشت: هم اکنون ۲۵ دوربین در گردنه‌های مهم استان مانند هجیب، کوهین و آوج و همچنین تقاطع‌های مختلف مانند شامی‌شاپ و عوارضی‌ها نصب و ماموران راهداری را در آخرین وضعیت ترافیکی، برف و باران و یا تصادفات جاده‌ای جهت امدادرسانی سریع و به موقع ، قرار می‌دهند.

حق‌لطفی ادامه داد: با نصب ۴۷ دوربین کنترل سرعت که توانایی ثبت پلاک خودرو رانندگان متخلف را در حوزه سرعت غیرمجاز، فاصله طولی با خودرو مقابل و بستن کمربند ایمنی دارند نیز توانسته‌ایم ضمن ثبت سرعت خودروهای عبوری، رانندگان متخلف در این زمینه را اعمال قانون کرده و رانندگان نیز با آگاهی از این موضوع دقت و تلاش لازم را در رعایت قوانین و مقررات رانندگی هنگام سفر را به عمل می‌آورند.

این مسوول راهداری با بیان اینکه خطای انسانی بخش اعظمی از میزان تصادفات را به خود اختصاص داده، افزود: با نصب دوربین‌های کنترل سرعت و رعایت بسیاری از رانندگان، خوشبختانه در بسیاری از مواقع سال شاهد کاهش چشمگیر تصادفات و تلفات انسانی در سطح راه‌های ارتباطی استان هستیم.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۲۸ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی است و از نظر آزادراه‌ها نیز رتبه سوم کشور را دارد.  

نظر شما