شناسهٔ خبر: 43649552 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

50درصد فعالان سیاسی و اقتصادی خواستار تعطیلی تهران شدند

اکثریت شرکت‌کنندگان یعنی 53درصد خواستار تعطیلی تهران شدند؛ 20 درصد پیشنهاد محدودیت شدید را مناسب دانسته‌اند؛ 14درصد ادامه روند فعلی را به عنوان نسخه پیشنهادی مطرح ساختند و 13درصد نیز ترجیح می‌دهند باتوجه به شرایط اقتصادی هیچ محدودیتی وجود نداشته باشد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| کرونا در ایران هر روز مرگبارتر می شود و شاهد افزایش مستمر تعداد مبتلایان شناسایی شده هستیم تاجایی که دیروز این آمار از 8 هزار هموطن هم عبور کرد. باتوجه به شرایط کنونی سوال اصلی میلیون ها ایرانی این است که برای مدیریت شرایط کنونی چه برنامه ای باید در پیش گرفته شود؟ روزنامه همشهری با در نظر گرفتن ابعاد گوناگون شیوع کرونا از یک سو و شرایط ویژه اقتصادی و فشار تحریم ها از سوی دیگر در یک نظرسنجی وی‍ژه از فعالان اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، شهری، فرهنگی، زیست بوم و ورزشی 4 گزینه را مطرح کرده است: «1-تعطیلی دوهفته‌ای تا یک ماه برای قطع زنجیره شیوع در نقاط قرمز 2-محدودیت شدید به معنی منع رفت و آمد و تجمع بدون تعطیلی با مراقبت و نظارت و برخورد انتظامی و نظامی 3-ادامه رویه فعلی با دورکاری 50درصدی کارمندان و 4-در شرایط تحریم اعمال محدودیت و تعطیلی به نفع اقتصاد نیست.»

 

85 نخبه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، شهری، فرهنگی و ورزشی در نظرسنجی همشهری شرکت کردند که 71نفر آنها یکی از 4 گزینه مطرح شده در این نظرسنجی را به‌طور قطعی به عنوان پیشنهاد مطرح ساختند. 7نفر از شرکت‌کنندگان هیچ گزینه‌ای را انتخاب نکردند و دیدگاه متفاوتی داشتند؛ 7 نفر نیز تلفیقی از گزینه‌ها را مد نظر قرار دادند. بر این اساس نتیجه نظرسنجی در میان 4 گزینه مطرح شده بر مبنای 71 رای، جمع‌بندی شده است و دیدگاه 14چهره دیگر نیز به طور جداگانه آمده است. طبق آرای 71 فعال حوزه‌های مختلف 38نفر گزینه اول را برگزیدند؛ 14 نفر گزینه دوم را انتخاب کردند؛ 10‌نفر گزینه سوم را مناسب دانستند و 9 نفر نیز گزینه‌4 را برای شرایط فعلی ترجیح داده‌اند.

 

نن

 

طبق این آرا، اکثریت شرکت‌کنندگان یعنی 53درصد خواستار تعطیلی تهران شدند؛ 20 درصد پیشنهاد محدودیت شدید را مناسب دانسته‌اند؛ 14درصد ادامه روند فعلی را به عنوان نسخه پیشنهادی مطرح ساختند و 13درصد نیز ترجیح می‌دهند باتوجه به شرایط اقتصادی هیچ محدودیتی وجود نداشته باشد. علاوه بر این نکته، نگاه به رای کارشناسان در حوزه های مختلف هم جالب توجه است؛ به گونه ای که مثلا در بین سیاسیون (13نفر که نظر داده اند) شاهد بیشترین تشتت رای هستیم تاجایی که 6نفر موافق تعطیلی هستند و 4نفر اعلام کرده اند که هیچ گزینه ای را انتخاب نمی کنند. در بخش اقتصادی از بین 12کارشناس(که به 4گزینه رای داده‌اند) 5نفر اعلام کرده‌اند که با تعطیلی دو هفته‌ای موافق هستند. همچنین در بخش اجتماعی و محیط‌زیست 65 درصد خواستار تعطیلی شده اند و 66درصد مدیران و کارشناسان امورشهری هم به تعطیلی رای داده اند. علاوه‌بر همه اینها جالب است بدانید که در بین 10نخبه فرهنگی شرکت‌کننده درنظر‌سنجی تنها یک نفر موافق تعطیلی تهران است.

 

منبع: همشهری

 

نظر شما