شناسهٔ خبر: 43649414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دولت و پارلمان عراق با افتتاح رسمی ‌مرز ‌کیله موافق نیست

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس گفت: تنها راهی که جوانان و مردم سردشت بتوانند اشتغال کرده و معیشت زندگی خود را تامین کنند مرزهایی است که در این شهرستان وجود دارد که از جمله مرزهای آن کیله، قاسم رش و اشکان است.

صاحب‌خبر -

کمال حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با ابراز تاسف از اینکه سردشت از هیچ گونه امکاناتی برخوردار نیست اظهار داشت: متاسفانه هیچ کارخانه صنعتی در این شهرستان وجود نداشته و وضعیت توپوگرافی آن به گونه‌ای است که فعالیت کشاورزی نیز در آن امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: تنها راهی که جوانان و مردم سردشت بتوانند اشتغال کرده و معیشت زندگی خود را تامین کنند مرزهایی است که در این شهرستان وجود دارد که از جمله  مرزهای آن کیله، قاسم رش و اشکان است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در این بین، مرز کیله فعالتر از سایر مرزهاست که از سال 82 برای کار صادرات آغاز به کار شده و در سال 98 به پیشنهاد وزارت کشور، به عنوان مرز رسمی به تصویب هیئت وزیران رسید.

وی افزود: پاسخی که وزارت امور خارجه کشورمان در زمینه رسمی شدن مرز کیله سردشت داد این بود که دولت و پارلمان عراق موافق رسمی شدن این مرز نیست بنابراین برای این دغدغه مردم سردشت باید چاره‌اندیشی کرد چون در این صورت از مهاجرت جوانان سردشتی به خارج از کشور جلوگیری می‌شود.

حسین‌پور اظهار داشت: در چهار ماهه اخیر بالای هزار نفر از مردم این شهرستان مهاجرت کرده‌اند چون شغلی وجود ندارد و مردم کاری برای انجام دادن ندارند و متاسفانه سالیانه تعداد استخدام‌هایی که در سردشت وجود دارد به 20 نفر نمیرسد و بنابراین با توجه به اینکه واحد تولیدی و کشاورزی در این شهرستان وجود ندارد، تنها راه، همین مرزها هستند.

انتهای پیام/7548/ش

نظر شما