شناسهٔ خبر: 43649402 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افزایش قربانیان زلزله در ترکیه به ۲۴ نفر/تعداد پس‌لرزه‌ها به ۲۰۰ نزدیک شد

نسرین صادقی

در پی زمین‌لرزه روز جمعه که مناطقی از ترکیه و یونان را به لرزه درآورد، تاکنون دست‌کم ۲۶ تن جان خود را از دست داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این زمین‌لرزه مهیب عصر جمعه (۹ آبان) در دریای اژه رخ داد که موجب شد ۲۶ تن در ترکیه و یونان جان خود را از دست دهند. همچنین با وقوع این زلزله چندین ساختمان تخریب شد و به گفته مقامات سونامی خفیفی نیز رخ داد.

آمارهای رسمی حاکی از آن است که ۲۴ تن در مناطق ساحلی غرب ترکیه جان خود را از دست داده‌اند و در جزیره ساموس یونان نیز دو نفر به دلیل ریزش دیوار فوت کرده‌اند.

در ترکیه حداقل ۲۰ ساختمان در منطقه ازمیر تخریب شده است. تصاویر منتشر شده از مناطق زلزله‌زده حاکی از آن است که خودروها در میان آوار ساختمان خسارت دیده و مردم در تلاش هستند تا افراد به جا مانده زیر آوار را نجات دهند.

بنا بر اعلام مرکز مدیریت و بلایای ترکیه، دست‌کم ۸۰۴ تن در این زلزله مصدوم شده‌اند. تعدادی از آنان توسط تیم‌های امداد و با کمک تجهیزات حفاری نجات پیدا کردند.

همچنین طبق اعلام این مرکز، در مجموع ۱۹۶ پس‌لرزه اتفاق افتاده که ۲۳ مورد از آنها بیش از چهار ریشتر، بزرگی داشته‌اند. عملیات امداد و جست‌وجو در میان آوارهای ۱۷ ساختمان ادامه دارد که چهار ساختمان به طور کامل تخریب شده است.

روز گذشته و به دنبال این زمین‌لرزه، تصاویری از آبگرفتگی و راه افتادن سیلاب در برخی خیابان‌ها در شهر ازمیر و جزیره ساموس منتشر شد که به گفته مقامات، سونامی خفیف بوده است؛ هرچند هشداری نسبت به احتمال وقوع سونامی منتشر نشده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، مرکز لرزه‌نگاری آمریکا بزرگی این زمین‌لرزه را هفت ریشتر اعلام کرده درحالیکه به گفته مقامات ترکیه، بزرگی این زلزله ۶.۶ ریشتر بوده است.

انتهای پیام

نظر شما