شناسهٔ خبر: 43649379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عالم برجسته اهل‌سنت در گفت‌وگو با تسنیم: شیعه و سنی در تعالیم کلی اسلام و پیشبرد اهداف نظام هم‌عقیده هستند

گروه استان‌ها-امام جمعه شهرستان بانه گفت: اهل سنت و تشیع در تعالیم کلی اسلام و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی هم عقیده و متحد هستند.

صاحب‌خبر -

ماموستا عبدالرحمن خدایی، عالم برجسته اهل‌سنت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بانه ، ضمن تبریک هفته پر خیر و برکت وحدت به همه مسلمانان جهان اسلام اظهار داشت: به‌فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی؛ امام خمینی(ره) و در راستای جلوگیری از اختلاف و سوءاستفاده دشمنان از 12 تا 17 ربیع‌الاول را به‌عنوان هفته وحدت و جشن ولادت پیامبر بزرگ اسلام (ص) نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه هفته وحدت مایه افتخار، سربلندی و مسلمانان است، گفت: در این مقطع زمانی دشمن در تلاش است که از نفوذی‌ها در جهت ایجاد اختلافات مذهبی استفاده کند، بنابراین هوشیاری لازمه و رمز پیروزی و موفقیت است.

امام جمعه شهرستان بانه خاطرنشان کرد: متأسفانه این روزها به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، امکان برگزاری جشن‌های هفته وحدت و میلاد پیامبربزرگ اسلام(ص) وجود ندارد، اما هر کس در خانه‌های خود با ذکر خدا و صلوات بر حضرت محمد(ص)، از برکات این ایام مبارک بهره‌مند شود.

وی وحدت را ضرورت جامعه اسلامی دانست و گفت: نه تنها در کشور ایران بلکه در تمام جوامع اسلامی وحدت اصول پایداری و استقامت است، بنابراین امیدوارم همه جوانان ضمن حفظ یکدلی از دستورات دین، اسلام، خدا و قرآن به درستی پیروی کنند.

ماموستا خدایی با ذکر اینکه دشمنان اسلام مذهب شیعه و سنی را نمی‌شناسند بلکه هدف اصلی آنها تضعیف اصل دین و اسلام است، عنوان کرد: متأسفانه امروزه تعدادی از مردم از روی نا آگاهی، جهل یا شیطنت و بهانه‌های تبعیض به اختلافات مسلمانان دامن می‌زنند که آنها جز اختلاف، جنگ، نا امنی و نابودی مسلمانان هدف دیگری ندارند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با زبان‌ها، اقوام و مذاهب مختلف شکل گرفته و شیعه و سنی در کنار یکدیگر به خوبی زندگی می‌کنند؛ تصریح کرد: امنیت پایدار کنونی در سراسر کشور و استان کردستان از برکات وحدت و همدلی است.

عالم برجسته اهل‌سنت وحدت شیعه و سنی در استان کردستان مثال‌زدنی خواند و یادآور شد: اهل سنت و تشیع در تعالیم کلی اسلام و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی هم عقیده و متحد هستند.

انتهای پیام/490/ی

نظر شما